اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

طرح‌های «مهر ماندگار» مشکل اعتباری ندارند

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: طرح‌های مهر ماندگار مشکل اعتباری ندارند.

طرح‌های «مهر ماندگار» مشکل اعتباری ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر محرابیان بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های «مهر ماندگار» استان فارس اظهار داشت: دولت نهم به دنبال تسریع در اتمام طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام است تا دولت یازدهم اعتبارات کشور را هزینه طرح‌های خود کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور ابراز داشت: نیمه کاره ماندن طرح‌های عمرانی هزینه‌های بالایی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور دارد که دولت به دنبال تسریع در عملیات این طرح‌ها است.

وی گفت: با اتمام طرح‌های عمرانی شاهد یک تحول بنیادین در سطح کشور هستیم که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های کشور آثاری درخشان در بحث‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی دارد. 

محرابیان تصریح کرد: 800 طرح عمرانی در سطح کشور در طرح «مهر ماندگار» حضور دارد که اعتباری بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان برای آن‌ها مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: منابع موجود این طرح‌ها شناخته شده و اعتبارات دیگر مورد نیاز این طرح‌ها نیز از بخش‌های سهل‌الوصول تعریف شده‌اند تا این طرح‌ها مشکل اعتباری نداشته باشند.

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: 52 طرح با اعتباری بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان نیز از استان فارس در جمله طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است و فارس در این راستا استانی با ظرفیت بالا است.

محرابیان گفت: با اتمام این طرح‌ها شاهد ارتقای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف در سطح استان فارس هستیم.

وزیر صنایع و معادن در دولت نهم افزود: دولت برای پیمانکاران و مشاورانی که کار ویژه انجام دهند سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته که ارتقای رتبه، پاداش این تلاش است و اگر پیمانکاری به وعده خود عمل نکند با جریمه و کاهش رتبه مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که طرحی نتواند تا زمان مقرر تکمیل شود به یقین به طور خودکار از صورت طرح‌های مهر ماندگار خارج می‌شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: در صورت نیاز برای پروژه‌های طرح مهر ماندگار اوراق مشارکت به فروش می‌رسد و نکته جالب توجه این است که اگر اوراق مشارکت به طور کامل به فروش نرسد مابقی اوراق با مصوبه دولت در اختیار طلب‌کاران پروژه یعنی پیمانکاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول