اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور خبر داد

40 طرح کلیدی مهر ماندگار به نیازهای اصفهان پاسخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: 40 طرح مهر ماندگار در اصفهان پاسخ‌گوی نیازهای این استان است.

40 طرح کلیدی مهر ماندگار به نیازهای اصفهان پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‏اکبر محرابیان در جلسه خود با استاندار اصفهان و مدیران اصفهانی پس از بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار استان اصفهان، اظهار داشت: طرح‏های‏ مهر ماندگار از طرح‏های‏ تأثیرگذار و کلیدی کشور است، که دولت دهم با تکمیل این پروژه‏ها می‏تواند یاری‌رسان دولت یازدهم باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور تاکنون بیش از 800 طرح مصوب شده است، بیان داشت: برآورد سرمایه‏گذاری این طرح‏ها با توجه به نرخ سرمایه‏گذاری سنواتی 160 هزار میلیارد تومان است و بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان که هشت برابر بودجه عمرانی کشور در یک سال است.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون پیشرفت این طرح‏ها 70 درصد بوده که برخی از طرح‏ها هنوز آغاز به کار نشده و با نیاز به تصمیم‏گیری‏هایی تا اواخر سال جاری به پایان کار خود می‌رسند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با دستور رئیس جمهور، برنامه‏ریزی برای تکمیل پروژه‏های مهر ماندگار در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه از قبل مقدمات اجرای این طرح‏ها آماده شده بود و در هیئت دولت هم ظرفیت‏ها تصویب شد، می‏توان با افتتاح این طرح‏ها مشکلات دولت بعدی در زمینه طرح‏های عمرانی کشور را به صورت چشم‌گیری کاهش داد.

محرابیان با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‏هایی که در لیست پروژه‏های مهر ماندگار قرار گرفته از سال‏ها قبل کلنگ‏زنی شده و مدت زمان طولانی از آغاز عملیات اجرایی آنها می‏گذرد، افزود: چنانچه مدت زمان اجرای این طرح‏های کاهش پیدا کند، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اقتصادی برای کشور است.

وی گفت: اجرا و تکمیل طرح‏های مهر ماندگار لبیک خوبی به نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: با اجرای طرح‏های مهر ماندگار تعداد بسیاری اشتغال‏زایی پایدار و فعال در کشور به وجود می‏آید.

وی با اشاره به سه سفر رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: با طرح‏هایی که در استان اصفهان شناسایی شده حدود 40 طرح کلیدی است که می‏تواند نیازهای استان را پاسخ‌گو باشد.

محرابیان با بیان اینکه 9 طرح مهر ماندگار در حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان قابل توجه است، تصریح کرد: یکی از این طرح‏ها تأسیس نخستین اورژانس هسته‏ای کشور در استان اصفهان است.

وی افزود: ایجاد مرکز پیشرفته قلب و عروق یکی دیگر از طرح‏های بهداشتی پروژه‏های مهر ماندگار است که در خاورمیانه منحصر به فرد است.

دستیار ویژه رئیس جمهور طرح‏های مربوط به حوزه راه و شهرسازی را با اشاره به بخش راه گفت: انتظار داریم طرح کنارگذر غربی استان اصفهان تا هفته دولت به بهره‏برداری برسد.

وی اضافه کرد: طرح کنارگذر شرقی اصفهان در صورتی که اختلاف بین وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‏گذار طرح و پیمانکار حل شود و وزارت راه و شهرسازی مسئولیت اتمام این پروژه را در زمان مقرر بپذیرد، این طرح در لیست طرح‏های مهر ماندگار باقی می‏ماند.

محرابیان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مجموع 10 طرح گنجانده شده است، تصریح کرد: یکی از این طرح‏ها احداث دانشکده معارف و علوم قرآنی است که تمامی اعتبارات آن تأمین شده و در حداقل زمان به بهره‏برداری می‏رسد.

وی با ابراز نگرانی در مورد احداث موزه بزرگ در استان اصفهان تأکید کرد: انتظار این است که تا اردیبهشت 92 موزه‏ای با ویژگی‏های خاص برای استان اصفهان به دلیل پیشینه تاریخی که دارد، احداث شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه وزارت کشور به طرح مهم قطار شهری اشاره و تأکید کرد: با پیشرفت قابل توجهی که در این طرح بوده اما با حمایت‏های جدی‏تر به توان این طرح را حداکثر تا پایان سال به بهره‏برداری رساند.

وی با اشاره به طرح حوزه ورزش و جوانان که تبدیل به یک نگرانی در استان اصفهان شده است، اظهار داشت: این نگرانی تبدیل به یک دغدغه ملی شده و پس از اینکه در طرح مهر ماندگار قرار گرفت با جدیت خاصی دنبال شود.

محرابیان در مورد ورزشگاه نقش‌جهان گفت: با پیمانکاری خوبی قرارداد آن بسته شده که با بکارگیری بالاترین تکنولوژی‏های به کار رفته در آن انتظار داریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو مهم‌ترین بحث در مورد کنترل آب است، بیان داشت: موضوع انتقال آب که در استان اصفهان آغاز شده باید به صورت جدی دنبال شود، تا با عملی شدن آن مدت‏ها مشکل آب برطرف و طرح‏های بعدی به صورت منطقی دنبال شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: پیمانکار و عوامل تونل شماره 3 کوهرنگ در شرایط سختی کار را انجام می‏دهند و پیشرفت کار کمی نگران‏ کننده است و انتظار می‏رود تا پایان اردیبهشت سال 92 به بهر‏ه‏برداری برسد.

وی گفت: قرارگاه اصلی تأمین آب استان شهر اصفهان نیست و برای تکمیل تونل کوهرنگ اداره آب باید به آنجا منتقل شود تا با حضور مدیران هر چه زودتر به مرحله بهره‏برداری برسد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول