اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مهم‌ترین چالش حوزه بهداشت کمبود اعتبارات است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مهم‌ترین چالشی که با آن مواجه هستیم کسری اعتبار شدید است که امیدواریم امسال با عنایت مسئولان این نقص برطرف شود.

مهم‌ترین چالش حوزه بهداشت کمبود اعتبارات است

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با احتساب تأخیر پرداخت بیمه‌ها بیش از 20 میلیارد تومان کسری داریم که با مکاتبات انجام شده امیدواریم به سرعت بتوانیم کسری و کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی دومین چالش دانشگاه علوم پزشکی را کمبود نیروی انسانی برشمرد و افزود: با وجود اینکه مجوز استخدام 440 نفر برای دانشگاه داده شده با توجه به گسترش بخش‌های جدید و بیمارستان جدید‌التاسیس و همچنین اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی کمبود نیروی انسانی محرز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سومین چالش اساسی را در حوزه بهداشت و درمان اردبیل نبود فضای فیزیکی استاندارد در حوزه آموزش و درمان استان برشمرد.

پور‌فرضی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تا خرداد سال آینده ابراز داشت: احداث مرکز تروما با 130 تخت، مرکز آموزشی ـ درمانی 200 تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان فاطمی و تکمیل بیمارستان 120 تخت‌خوابی پارس‌آباد از جمله پروژه‌هایی است که در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مصوب شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل بیان داشت: گسترش تخت‌های بیمارستان حضرت ولی عصر مشگین‌شهر از 96 تخت به 197 تخت و احداث مرکز آموزشی ـ درمانی 200 تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان علوی از جمله پیگیری‌هایی است که به دنبال دست‌یابی به آنها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص فعالیت‌های سایبری و فضاهای مجازی، اینترنتی و موفقیت‌های دانشگاه در این زمینه گفت: وب سایت دانشگاه علوم پزشکی و سامانه اطلاعات سلامت دانشگاه با همکاری اداره آمار و فناوری اداره طراحی شده است.

پور‌فرضی تصریح کرد: ‌این سامانه و سایت توانسته در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان تنها دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی منابع دیجیتالی موفق به کسب رتبه شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس ابراز داشت: در حوزه درمان 10 بیمارستان تحت نظر دانشگاه فعال است که چهار مورد آموزشی و بقیه درمانی هستند.

پور‌فرضی خاطرنشان کرد: در این حوزه نسبت به استاندارد کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مشکلات و معایب برطرف شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول