اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

کمبود اعتبارات ریالی مشکل پتروشیمی مهاباد است

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: کمبود اعتبارات ریالی از مشکلات پتروشیمی مهاباد است.

کمبود اعتبارات ریالی مشکل پتروشیمی مهاباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از روند اجرایی عملیات احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد اظهار داشت: با توجه به این که عملیات اجرایی احداث این مجتمع از سال 87 آغاز شده اما نیاز است که تاخیرهای به وجود آمده در سریع‌ترین زمان ممکن جبران شود.

وی افزود: مشکلات این پروژه در نشستی در استانداری آذربایجان‌غربی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز در این بازدید گفت: تاکنون یکصد هکتار از اراضی در نظر گرفته شده برای احداث این مجتمع محصور و مابقی آن برای احداث صنایع پایین دستی در نظر گرفته شده است.

محسن مجیدی افزود: این پروژه از 54 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل اجرایی این طرح تامین اعتبارات ریالی است که در صورت تامین این اعتبارات روند اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

به گفته این مسئول بیش از 80 درصد تجهیزات مورد نیاز طرح که باید از خارج کشور تامین می‌شد، وارد شده و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مجیدی خاطرنشان کرد: برق مورد نیاز مجتمع به میزان 30 مگاوات تامین شده و از اواخر خرداد امسال به طور کامل نیاز سایت از این طریق رفع می‌شود و آب مورد نیاز برای این مجتمع نیز پیش‌بینی شده با احداث 24 کیلومتر خطوط انتقال از دریاچه سد مهاباد با هزینه 120 میلیارد ریال تامین شود.

مجتمع پتروشیمی مهاباد که در 14 کیلومتری این شهر احداث می‌شود قرار است سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

علی‌اکبر محرابیان به همراه محمدرضا عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، برای بازدید از طرح‌های عمرانی صنعت آب و برق آذربایجان‌غربی وارد ارومیه شده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، به همراه استاندار آذربایجان‌غربی، معاونان عمرانی و مدیران بخش صنعت آب و برق از طرح‌های بخش آب و سدهای جلدیان، چپرآباد، حسنلو واقع در جنوب آذربایجان‌غربی بازدید می‌کند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول