اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه شیوع سرطان‌های حفره دهان و دندان

توجه به سیاستگذاری‌های حوزه بهداشت دهان و دندان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه شیوع سرطان‌های حفره دهان و دندان، توجه به سیاستگذاری‌های حوزه بهداشت دهان و دندان ضروری است.

توجه به سیاستگذاری‌های حوزه بهداشت دهان و دندان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی فروزانفر ظهر امروز در همایش روز دندان‌پزشک با حضور شخصیت‌های برجسته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: تحقیقات جهانی نشان داده که سلامت دهان و دندان و کنترل عوامل مؤثر بر آن در بالا بردن عمر افراد جامعه دارای نقش بسزایی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آموزش‌های اجتماعی و نظارت و مراقبت از برنامه‌های پیش‌گیری می‌تواند در بهبود شاخص‌های سلامت دهان و دندان مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شیوع بالای سرطان‌های حفره دهان و دندان نیز توجه تحلیل‌گران و سیاست‌گذاران نظام سلامت را به سرطان دهان و عوامل مؤثر در بروز آن معطوف داشته است و برنامه‌های جهانی در راستای بهبود سلامت دهان و دندان کاهش بیماری‌های دندانی شکل گرفته است.

فروزانفر در ادامه افزود: بهبود سیاست‌ و برنامه‌های پایدار مبتنی بر اولویت درمان و توسعه نظام‌های قابل دسترس، سبب شده است که ارتقای سلامت عمومی در سطح جامعه، با تلفیقی از سلامت دهان و دندان، تدوین و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اظهار داشت: زندگی سالم و سلامت سالمندان یکی از کارهای مهم این دوره سازمان پزشکی است که امسال بر روی آن متمرکز شده‌ایم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون تعداد سالنمدان در جهان به 600 میلیون نفر ‌رسیده است و تا چند سال آینده به 2 میلیارد نفر می‌رسد.

در ادامه این همایش عبدالحمید ظفرمند مشاور مقام وزارت در امور دندان‌پزشکی اظهار کرد: بیشترین مراجعه بیماری در سطح جهان مربوط به بیماری‌های مؤثر در سلامت دهان و دندان، به ویژه پوسیدگی‌ها و بیماری‌های انساج‌ نگه‌دارنده دندان است.

مشاور مقام وزارت در امور دندان‌پزشکی تصریح کرد: دسترسی محدود و بهای زیاد خدمات مربوط به حفظ سلامت دهان و دندان و کم‌توجهی افراد به بالا بردن سطح سلامت در تأمین منابع سبب شده است که با وجود تلاش‌های زیاد از درصد بالای بیماری‌های دهان و دندان در دنیا کاسته نشود.

وی در ادامه گفت: در سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت دهان و دندان تا سال 2020 میلادی، سلامت دهان و دندان جزو لاینفک و ضروری سلامت افراد جامعه و عاملی تعیین‌کننده در کیفیت زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود، هم‌چنین حفظ سلامت دهان و دندان، بروز مرگ‌ومیر‌های ناگهانی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول