اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کردستان صورت گرفت

تجلیل از معلمان نمونه کردستان

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از فرهنگیان و مسئولان استان کردستان بیست و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با تجلیل از معلمان نمونه استان برگزار شد.

تجلیل از معلمان نمونه کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ظهر امروز در این مراسم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برنامه‌های متنوعی در سطح استان انجام شد که تجلیل از معلمان نمونه استان از این برنامه‌هاست. خسرو ساکی با بیان اینکه با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط این اداره کل امسال شش معلم نمونه کشوری، 57 معلم نمونه استانی و 257 معلم نمونه شهرستانی در استان شناسایی شدند، افزود: معیارهای مختلفی برای شناسایی معلمان نمونه در استان تعیین شد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب معلمان نمونه، داشتن ایثارگری، مدرک تحصیلی، ارائه پیشنهاد به نظام پیشنهادات، نمره ارزشیابی سالانه و تالیف و ترجمه را از جمله معیارهای انتخاب معلمان نمونه برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: تولیدات آموزشی، اختراع و اکتشاف، تقدیر نامه، شرکت در همایش‌های علمی و کنفرانس‌های علمی و تخصصی و فرهنگی، کسب رتبه در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری، کسب رتبه در جشنواره تدریس الگوهای روش تدریس برتر، قهرمانی در مسابقات ورزشی، نمونه‌های سال قبل، میزان تسلط به زبان های خارجی، مهارت در فناوری اطلاعات، گذراندن دوره‌های ضمن خدمت، داشتن معارف قرآنی نیز از اهم محورهای انتخاب معلمان نمونه در سال 91 است.

ساکی همچنین به فلسفه و اهداف بزرگداشت هفته معلم پرداخت و گفت: برجسته‌سازی نقش معلم در توسعه و تعالی جامعه از جمله اهداف گرامیداشت هفته معلم است.

وی ادامه داد: این مهم بیانگر توجه آحاد جامعه به نقش معلم در توسعه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور است و از این‌رو توجه به جایگاه معلم و نکوداشت مقام معلم ضروری است.

به گفته وی، علم و ایمان لازم و ملزوم یکدیگرند و علم به انسان قدرت می‌دهد و بدون ایمان نیز معنایی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: بزرگان جامعه ما درخصوص مقام معلم جملات زیادی ارائه کرده‌اند و به فرموده امام راحل نیز معلم امانتداری است که غیر از همه امانت‌ها، انسان را به امانت گرفته است.

ساکی بیان کرد: کلید سعادت و شقاوت هر انسانی به دست معلم است و باید حرمت معلمی در جامعه احیا شود.

در این مراسم چند برنامه فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان انجام شد و همچنین از سوی دانش‌آموزان لوح تقدیری به مدیرکل آموزش و پرورش استان اهدا شد که وی نیز این لوح را به پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت اهدا کرد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول