اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه:

590 صنعتگر کرمانشاهی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ‌گفت: در سال گذشته 590 صنعتگر کرمانشاهی زیر پوشش بیمه بازنشستگی و خدمات درمانی قرار گرفتند.

590 صنعتگر کرمانشاهی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر اظهار کرد: گلیم‌ و گیوه‌بافی که از رشته‌های بومی این استان به ‌شمار می‌روند بیشترین تعداد بیمه‌‌شده‌ را شامل می‌شوند.

سپهر با بیان این که رشته‌های عشایری این استان در حال منسوخ شدن است، افزود: چیت‌بافی و نوار‌‌بافی از جمله این رشته‌ها هستند که تعداد کمی از بیمه‌شدگان به فعالیت در آنها مشغول‌ هستند.

وی ادامه داد: صنعتگران کرمانشاه، پاوه، اسلام‌آباد غرب، سنقر و ‌هرسین در مقایسه با دیگر شهرستان‌های این استان برای ‌تقاضای ‌بیمه بازنشستگی پیش‌قدم بودند.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: تعداد بیمه‌شده‌ها در سال 89 به تعداد 200 نفر است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 91 افزایش یابد.

معاون صنایع دستی کرمانشاه در پایان تأکید کرد: به منظور احیای رشته‌های در حال منسوخ شدن این استان نیز تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول