اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین اتاق فکر استانداری کردستان تشکیل شد

اتاق فکر و بارش فکری جوانان

خبرگزاری فارس: اتاق فکر استانداری کردستان برای نخستین‌بار با حضور دانشجویان و متفکران جوان تشکیل شد.

اتاق فکر و بارش فکری جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این اتاق فکر که تعداد زیادی از جوانان نخبه، علمی و فرهنگی استان حضور داشتند هر کدام به بیلان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف روز و جامعه و بیان راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات پرداختند.

عضو بنیاد ملی نخبگان کردستان در این نشست 2 ساعته که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، به مشکل برگزاری اتاق‌های فکر در ادارات با حضور مدیران اشاره کرد و گفت: متاسفانه اتاق فکر ادارات و سازمان‌های استان فقط برای مدیران باز است و جوانان در آن نمی‌توانند اظهار ایده و نظر کنند.

مهدی عبدالملکی افزود: اتاق فکر مکانی است برای پرورش ایده، فکر و نظرات جدید و بها دادن به آن است چرا که بیشترین متد اتاق فکر همان بارش فکری جوانان در آن است.

* ایجاد فضای مجازی در اتاق فکر استانداری کردستان 

به گفته یکی دیگر از جوانان متفکر اتاق فکر استان، این فضا به منظور ارتباط بیشتر و راحت‌تر با همدیگر و استفاده از ایده و نظرات متقابل مسئولان و متفکران جوان نیازمند راه‌اندازی فضای مجازی است.

سعید خدامی کارشناس ارشد رباتیک، افزود: بزرگترین عامل برای برقراری ارتباط نزدیک متفکران در اتاق‌های فکر می‌تواند ایجاد فضای مجازی در آنها باشد.

* مسائل فرهنگی در دانشگاه‌های استان ضعیف است

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سنندج ضعیف بودن برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان را مورد بحث قرار داد و افزود: در حال حاضر مسائل فرهنگی بیشترین مشکل دانشجویان است.

پیمان فرهادی در ادامه بیان کرد: امیدواریم جلسات اتاق فکر استانداری به صورت اصولی و در فضایی صمیمی و دوستانه و با حضور مدیران، مسئولان و استاندار کردستان برگزار شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برنامه فرهنگی برای دانشجو وجود ندارد و باید این برنامه‌های فرهنگی به گونه‌ای اجرا شوند که دانشجو در چهارچوب آن قرار گیرد.

این دانشجوی جوان در ادامه از عملکرد شبکه استانی کردستان در ساخت و پخش برنامه‌های تلویزیونی انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل گرایش مردم به سمت شبکه‌های بیگانه و ماهواره اقناع نبودن از برنامه‌های صدا و سیما و شبکه استانی است.

فرهادی در ادامه اضافه کرد: جای کارگاه اجتماعی در دانشگاه‌ها خالی است و این کارگاه‌ها برای بیان عقاید و افکار جوانان و دانشجویان باید در سطح دانشگاه‌های استان ایجاد شوند.

* دانشجویان دید آرمان‌گرایانه داشته باشند

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان باید دید و نگاه آرمان‌گرایانه به مسایل داشته باشند، تصریح کرد: حضور مسئولان در کنار افکار آرمان‌گرایانه جوانان می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه طلبانه جامعه موثر باشد.

محمد مینایی افزود: خوشبختانه در دولت دهم به اتاق فکر و ایده و نظرات متفکران و جوانان نخبه فرهنگی بیشتر توجه شده و حتی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها آزاد شده است.

* تردد ماشین‌های عراقی امنیت جاده‌های کردستان را سلب کرده است

در این جلسه اتاق فکر حتی به مسایل سیاسی نیز کشیده شد و یکی از جوانان متفکر سروآبادی به مسئله و معضل تردد کامیون‌های سوخت عراقی در جاده مریوان ـ سنندج اشاره کرد و گفت: متاسفانه تردد ماشین‌های حامل سوخت عراقی امنیت جاده‌های استان را سلب کرده است.

احمد یزدانی افزود: تردد ماشین‌های عراقی در محور مریوان ـ سنندج روز به روز در حال افزایش است و با توجه اینکه جاده این محور نامطلوب است متاسفانه تصادفات نیز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تردد این کامیون‌های حامل سوخت در سطح شهر سروآباد امنیت ندارند و بارها دچار آتش سوزی شده‌اند.

رئیس گروه آموزش فرمانداری سروآباد در ادامه خواستار تشکیل اردوگاه دانش‌‌آموزی برای اردوهای راهیان نور در این شهرستان مرزی شد.

* کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها کاهش یافته است

به گفته یکی از مدرسان دانشگاه‌های استان، متاسفانه دانشجویان امروز با گذشته فرق کرده چرا که دانشجوی امروزی به دنبال کسب نمره از استادان هستند و کیفیت آموزش دانشگاه‌ها نیز پایین آمده است و فاصله بین دانشگاه‌ها و جامعه بازار نیز بسیار زیاد شده است. 

گزارش از .......سمیه فرزامی

 

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول