اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کردستان خواستار شد

راه‌اندازی اتاق فکر زکات در کردستان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواستار راه‌اندازی اتاق فکر زکات در این استان شد.

راه‌اندازی اتاق فکر زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی دوشنبه‌شب در جلسه ستاد زکات استان در سنندج، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر زکات و بهره‌گیری از توانایی فکری افراد توانمند به منظور تقویت بیش از پیش فرهنگ زکات در جامعه امری ضروری است که باید مورد توجه ستاد زکات قرار گیرد.

به گفته وی ارائه راهکارهای مناسب در زمینه تقویت و نهادینه کردن فرهنگ زکات و چگونه هزینه کرد آن در بین نیازمندان و اجرای طرحهای مختلف با توجه به موقعیت هر منطقه از مهم‌ترین تاثیرات راه‌اندازی این اتاق فکر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از پرداخت زکات به عنوان بزرگتر امر به معروف نام برد و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات ضمن حذف فاصله طبقاتی در بین نیازمندان و ثروتمندان موجب تطهیر روح و مال انسانها می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه آیات قرآن برای زکات جایگاه خاصی قائل است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در کنار نماز همواره توجه به پرداخت زکات را ضروری دانسته و این نشان از اهمیت زکات از دیدگاه اسلام دارد.

به گفته وی پرداخت زکات فقر معنوی و فرهنگی را از بین می‌برد و غنی‌سازی جامعه در سایه احیای این امر معروف صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: به منظور تشویق و ترغیب بیش از پیش مردم خیر استان به پرداخت زکات برگزاری همایش‌های زکات، برگزاری برنامه‌های مختلف از طریق رسانه ملی، ارائه گزارش‌های مختلف در زمینه میزان جمع‌آوری زکات و نحوه هزینه‌کرد آن در سطح استان باید مورد توجه اعضای ستاد استان قرار گیرد.

به گفته حجت‌الاسلام شاهرودی، مردم استان کردستان مردمانی خیر و نیکوکار هستند و همواره در بحث کمک به فقرا و نیازمندان و انجام کارهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه پیش قدم هستند و کسب مقام دوم این استان در سال گذشته در  این زمینه سند محکمی بر این ادعاست.

وی اضافه کرد: زکات گندم دریافتی در سیلوهای استان در سال گذشته 50 درصد سال پیش از آن بود، اما با توجه به این شرایط میزان زکات جمع‌آوری شده در استان کردستان از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: مردم این ‌استان‌ پرداخت زکات را‌ در اولویت ضروریات زندگی خود قرار داده‌اند و ‌‌امیدواریم با تلاش بیشتر فعالان این عرصه امسال شاهد کسب مقام نخست استان در زمینه جمع‌آوری زکات باشیم.

رئیس ستاد زکات استان کردستان در ادامه محوریت قرار دادن مساجد در بحث زکات را اقدام ارزشمند و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ پرداخت زکات در استان دانست و گفت: رفع مشکلات نیازمندان در همان محل جمع‌آوری زکات‌ها و افزایش اعتماد مردم از تاثیرات بسیار مهم اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام شاهرودی در پایان به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیرات تحریم‌های اقتصادی بر مردم به ویژه بر قشر نیازمند اجرای دومین مرحله قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید با دقت هرچه تمامتر و توجه به اقشار ضعیف و کم در آمد جامعه دنبال شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول