اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار کردستان:

اهداف اتاق فکر سیاست‌سازی است

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی استاندار کردستان گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های تشکیل اتاق فکر سیاست‌سازی است نه سیاستگزاری و باید در همین راستا افکار پیش روند.

اهداف اتاق فکر سیاست‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالسلام کریمی یکشنبه‌شب در جمع تعدادی از متفکران، جوانان نخبه و فرهنگی استان در نخستین اتاق فکر استانداری کردستان با اشاره به ویژگی اتاق فکر اظهار کرد: جمع‌اندیشی و خرد جمعی واحد یکی از ویژگی‌های اتاق فکر است چرا که هر چه قدر فکرها بیشتر باشد می‌تواند به عنوان راهکار موثرتر باشد.

وی در ادامه تولید فرآورده‌های فکری و انتقال به مخاطب و خلق ایده‌های مناسب برای حل مسایل و مستندسازی آنها به مسئولان را از دیگر ویژگی اتاق فکر عنوان کرد و افزود: معطوف شدن به مسائل روز جامعه و ارائه راهکارهای مناسب و ایجاد فکرهای جدید برای حل آنها از دیگر ویژگی اتاق فکر است.

مشاور فرهنگی استاندار کردستان درگیر نشدن در مسایل اجرایی را از دیگر ویژگی اتاق فکر ذکر کرد و افزود: در این اتاق‌ها بیشتر به دنبال تولید فکر جدید و نو و تصمیم‌سازی درباره مسائل روز و جامعه هستیم.

کریمی از تشکیل شورای جوانان در اتاق‌های فکر خبر داد و اضافه کرد: تشکیل این شورا یکی از مهم‌ترین خروجی‌های اتاق فکر در فرمانداری شهرستان‌ها بود.

وی از جوانان به عنوان گنجینه‌های جامعه و کشور در تولید افکار نام برد و تصریح کرد: جوانان کشورمان در هر جایی که باشند منشا خیر و برکت هستند و فکر آنان در راستای اصلاح جامعه است.

مشاور فرهنگی استاندار کردستان به اهمیت علم در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در این دین الهی هیچ مقوله‌ای بالاتر از علم و دانش نیست و حتی در متون الهی اولین حرکت قرآن بر مبنای حرکت علمی بوده است.

کریمی از خداوند به عنوان نخستین معلم هستی نام برد و اظهار کرد: معلمی شغل نبوی و الهی است و علم و تعلم و تفکر نیز از جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اتاق فکر در استان و استفاده از نظرات نخبگان، متفکران و جوانان فرهیخته، تصریح کرد: امیدواریم این اتاق‌های فکر با ارتباط تنگاتنگ جوانان و مسئولان منجر به توسعه و شکوفایی استان باشد.

مشاور فرهنگی استاندار کردستان  در پایان با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که با فکر و پژوهش کارهای خوبی آغاز شود که به پایان و نتیجه خوبی منتهی شود، خاطرنشان کرد: ثواب خوابی که بر مبنای علم باشد از نمازی که بر اساس جهل و نادانی باشد بیشتر است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول