اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ایران نخستین اتاق فکر در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: ایران اسلامی ما نخستین اتاق فکری بشری در جهان اسلام است.

ایران نخستین اتاق فکر در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ حجت‌الاسلام مهدی فرضی، یکشنبه‌شب در نخستین اتاق فکر استانداری کردستان در جمع تعدادی از متفکران، جوانان نخبه و فرهنگی استان اظهار کرد: کشورمان نخستین اتاق فکری بشری در جهان اسلام است و همچنان این روند ادامه داشته و دارد و این امر با تاسی گرفتن از پیامبر مکرم اسلام نیز به ما القا شده است.

وی افزود: نخستین فضای ایجاد شده در اتاق‌های فکر که بیشتر برای پیشبرد اهداف باید لحاظ شود تشکیل کمیسیون‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... است که باید به تناسب فراخور اعضای جلسات تقسیم‌بندی و به عنوان مصوبه در جلسات مطرح شوند.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه بیان کرد: مسئولان باید در قبال مسائل جامعه مصلحت‌گرا باشند و جوانان و متفکران و قشر فرهیخته جامعه نیز نگاه آرمان‌گرایانه و هدفمند داشته باشند.

حجت‌الاسلام فرضی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند که بهترین روند و حالت از مصلحت‌گرایی مسئولان و آرمان‌گرایی دانشجویان حاصل می‌شود که این امر اهمیت کنار هم بودن مسئولان و دانشجویان را می‌رساند.

وی در ادامه با تاکید بر جدی گرفتن حوزه فکر و اندیشه، تصریح کرد: باید جلسات اتاق فکر را به سمت و سویی هدایت کنیم که افراد نخبه و صاحب‌نظر ابتدا روی طرح و ایده خود فکر و تعمق کنند سپس نظر و به دنبال راهکار آن باشند.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر می‌تواند گامی موثر در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی استان باشد، تصریح کرد: طرح ایده‌های نو و جدید به‌ویژه در عرصه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این جلسات می‌تواند به عنوان راهکار برای اصلاح جامعه موثر باشد.

حجت‌الاسلام فرضی اضافه کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور پرورش و خلاقیت ایده‌های نو در هر زمینه‌ای کارساز بوده و نظرات نخبگان و افراد فرهیخته بیشتر موثر خواهد بود.

* اتاق فکر زمینه‌ساز بارش فکری جوانان است

مشاور امور بانوان استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه از جوانان به عنوان گنجینه‌های کشور نام برد و گفت: این جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی و انسانی کشور همیشه با حضور خود در میادین ملی و جهانی نقش آفرینی کرده و شاهد درخشش و موفقیت‌های آنها در ثبت جهانی بودیم.

سهیلا نصرصادقی برگزاری اتاق‌های فکر را زمینه‌ساز بارش فکری و اندیشه جوانان برای تجزیه و تحلیل مسایل با توجه به تهاجمات دشمنان و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در استان کردستان با اندیشه و فکر تازه با توجه به نیازسنجی استان بتوانیم راهکارهای مناسب و موثر برای حل مشکلات و مسایل استان با استفاده از تجارب و تفکرات و ایده‌های نو متفکران داشته باشیم.

مشاور امور بانوان استاندار کردستان در پایان این جلسه خواستار برگزاری مستمر این جلسات در آینده با فاصله زمانی کوتاه و با محوریت بندی موضوعات و در دستور کار قرار دادن چارچوب کمیسیون‌ها در اتاق فکر شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول