اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

نبود معنویت غرب را متزلزل کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امروز نبود معنویت و تمسک به تکیه‌گاه محکمی به نام دین است که دنیای استکبار و کشورهای غربی را متزلزل کرده است.

نبود معنویت غرب را متزلزل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی در همایش تجلیل از مربیان و معلمان قرآنی با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و رشد فضائل اخلاقی در دانش‌آموز و معلم گفت: معتقد هستیم معلم مؤثرترین فرد در شکل‌گیری و تکامل شخصیت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان خود است.

سعیدی اظهار داشت: معلم از طریق گفتار و نمایش عملی فکر و عقیده و اندیشه خود پیوسته در حال شکل‌دهی به شخصیت متعلمان خودش است و از این منظر در فرآیند ایجاد یک جامعه متعالی نیز سهم عمده و مؤثری دارد.

وی خاطر نشان کرد: در روایات و آموزه‌های دینی به فراگیری علم از همه اقشار حتی کافران هم سفارش شده است، اما معلم قرآنی یک معلم خاص است، علم دین و علم انسان شدن را نمی‌شود، پیش هر کسی یاد گرفت، باید معلم و راهنمای مسیر تعالی و کمال معلم تهذیب باشد، معلمی که بین کلام و عملش تفاوتی وجود نداشته باشد.

سعیدی تصریح کرد: در حوزه‌های تربیتی مشخص شده است که تربیت زبانی تأثیر اندکی در شنونده ایجاد می‌کند، علم تربیت علم عملی است در مقام عمل باید راه و مسیر درست و صراط مستقیم را به دیگران آموزش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مربیان قرآنی افزود: باید از توفیق آموزش قرآن شاکر باشید و شکر این نعمت بزرگ این است که مراقبت کنید تا در همه جا و در هر حالتی رفتارتان مطابق گفتارتان باشد، یک مربی قرآنی در جامعه در معرض دید و نگاه دیگران قرار دارد و جامعه با همین عنوان از آنها انتظار دارد که الگو و سرمشق باشند.

وی تأکید کرد: آن چه امروز دنیای استکبار و کشورهای غربی را متزلزل کرده است، نبود معنویت و تمسک به تکیه‌گاه محکی به نام دین است در طرف مقابل ما در جامعه خودمان آموزه‌ها و دستورات و اعتقادات دینی مستحکمی داریم که تمسک و عمل به آنها موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود و آنها از این نکته واهمه دارند و از هر ابزاری برای سست کردن این تفکر و اعتقاد استفاده می‌کنند.

سعیدی عنوان کرد: طی تاریخ جهل عامل بدبختی و سقوط انسان‌ها شده است، معلم با علم و دانش خودش با تعلیم معارف برگرفته از آموزه‌های دینی زنگارهای جهل و نادانی را می زداید و جامعه را به سمت رستگاری سوق می‌دهد.

وی اذعان داشت: معلمان قرآنی در این بین مسئولیت ویژه‌ای دارند، تربیت قاری و حافظ قرآن کاری بسیار بایسته و قابل تقدیر و ارزشمند است، اما باید در کنار این موارد ارزشی عمل به گفتار کلام وحی مد نظر قرار گیرد و هر چه عمل به دستورات قرآن در جامعه افزایش یابد، چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز به همان میزان کاهش می‌یابند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول