اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

شهدای روحانی پیش‌قراولان راه دین هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: شهدای روحانی پیش‌قراولان راه دین هستند.

شهدای روحانی پیش‌قراولان راه دین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در آئین یادبود 533 شهید روحانی استان‌های خراسان که در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: پیش‌قراولان راه دین و وجود اقدس امام زمان (عج) همین قشر روحانی هستند.
امام جمعه مشهد افزود: آنان در زندگی خود راه خدمت و نوکری به انقلاب و نظام اسلامی ایران را انتخاب کرده‌اند و در این راستا نیز شهیدانی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دلیل آن که گفته می‌شود شهدای روحانی پیش‌قراولان راه دین هستند همین آمار وزین و سنگین تعداد شهدای روحانی نسبت به شهدای سایر اقشار جامعه  است.
وی درادامه به یادواره 533 شهید روحانی استان‌های خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: این یادواره چند سالی است که فعالیت دارد و
تا
کنون اقدامات خوب و بسیار قابل توجهی ارائه داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: در مدت فعالیت این یادواره تا کنون درحدود 40جلد کتاب تهیه شده و همچنین اقداماتی در حوزه فیلم و تهیه آثاری از شهدای روحانی و خانواده‌های آنان صورت گرفته است .
علم‌الهدی با اشاره به نقش گسترده فیلم در اشاعه ونشر اقدامات شهدا گفت: حوزه فیلم دارای گستره بزرگ و عظیمی است که در انتقال اهداف شهدا می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
امام جمعه مشهد در ادامه خواستار انتشار و پخش فیلم های تهیه شده از شهدا و شهدای روحانی دوران انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در رسانه ملی شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: برگزاری یادواره533 شهید روحانی استان‌های خراسان را نمایش‌گر نقطه اوج ایثارگری و خدمت‌گذاری از سوی کسانی که از ابتدای زندگی خود مسیر نوکری و خدمت و نیز ایثار برای وجود اقدس امام عصر (عج) انتخاب کرده‌اند بود.
علم‌الهدی گفت: در واقع جان دادن وفداکاری عزیزان مان در عرصه های دفاع حریم مقدس اسلام و نظام انقلاب اسلامی ایران تبیین کننده نقطه نهایی و آخرین رهگذر برای یک طلبه روحانی است.
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مقام شهادت و ایثارگری مردم و روحانیون در دوران انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی اشاره کرد.
علم‌الهدی خاطر نشان کرد: اگر هر اندازه مراحل و مراتب علمی  و موقعیت‌های متنوع اجتماعی در عرصه روحانیت را یک طلبه روحانی سپری کند نقطه نهایی مقصدش آن جاست که در رکاب وجود اقدس امام زمان (عج) به اوج فدایی شدن برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که عظمت و فضیلت به کار ما می بخشد نیل و درک این مقام و موقعیت والا است تا زمانی که فرصت برای ایثارگری و شهادت در راه اسلام فراهم شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول