اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه نبی‌اکرم(ص):

شهدای روحانی علاوه بر مقام شهادت به مقام انذار رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: شهدای روحانی علاوه بر مقام شهادت و ایثار به مقام انذار هم رسیده‌اند.

شهدای روحانی علاوه بر مقام شهادت به مقام انذار رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام غلامرضا گودرزی ظهر امروز در کنگره شهدای روحانی شهرستان کرمانشاه در تالار انتظار این شهر، اظهار کرد: در مراتب کمال صفات والا و حسنه متعلق به ذات خداوند و در مراتب بعدی متعلق به انبیا و امامان بزرگوار است و پس از آنها علمای دین دارای این صفات والا و برجسته هستند.

وی ادامه داد: علمای دین اسلام برای امت مایه رحمت و برکت هستند و خداوند متعال مأموریتی را بر عهده روحانیون و علما گذاشته که رسیدن به درجه فقاهت و اجتهاد در این مسیر پر پیچ و خم با رسیدن به مرحله انذار تکامل می‌یابد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) تصریح کرد: کسانی که فقیه می‌شوند اگر به مرحله انذار یعنی نهی از منکر برسند ماندگار شده و همین امر سبب تکمیل مأموریت الهی آنان می‌شود.

حجت‌الاسلام گودرزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و نقش آنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: این شهدا از دو بعد ماندگار شدند، از یک سو در ابتدا درس دین خوانده و در زمان لازم به مقام انذار رسیدند و پا به پای سایر رزمندگان با منکر مبارزه کردند و از سوی دیگر به مقام رفیع و فیض شهادت رسیدند.

وی حیات معنوی را مختص کسانی دانست که به ندای خداوند و پیامبر(ص) پاسخ دادند و از این رو شهدا به حیات معنوی دست یافته و وظیفه بازماندگان نیز اطاعت از دستورات الهی و تلاش برای قرار گرفتن در مسیر و راه صالحان است تا آنان نیز از این حیات جاودانه و متعالی بهره‌مند گردند.

کنگره 16 شهید روحانی شهرستان کرمانشاه از صبح امروز دوشنبه با حضور نمایندگان ولی‌فقیه در استان کرمانشاه و همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع کثیری از طلاب و روحانیون در تالار انتظار کرمانشاه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول