یدالله مرادی در گفتوگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تولید ملی زیربنای توسعه بوده و سبب ایجاد تنوع و رقابت در بازارهای داخلی و جهانی میشود.
وی افزود: آموزش و پرورش در راستای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی میتواند نقشی فرهنگی ایفا کرده و در این راستا گام بردارد.
* فرهنگسازی در حمایت از تولید ملی سبب تعدد و تنوع تولید میشود
مرادی تصریح کرد: امروزه هیچ کشوری بدون فرهنگسازی در زمینه حمایت از تولیدات داخلی خود موفق به تولید، تعدد و تنوع محصولات نمیشود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه استفاده از کالاهای خارجی میتواند یک ضد ارزش باشد، ابراز داشت: استفاده از کالاهای تولید داخلی باید فرهنگسازی شود تا شاهد پیشرفت روز افزون صنایع و تولیدات داخلی بود.
مرادی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در زمینه تحقق نامگذاری سال 91 در آموزش و پرورش گفت: نخستین محور کار این کمیته ویژه در گچساران، توسعه کمی و کیفی هنرستانهای این شهرستان است.
* 60 درصد دانشآموزان متوسطه گچساران به فنی و حرفهای روی میآورند
وی از افزایش 60 درصدی تمایل دانشآموزان متوسطه گچساران به مراکز فنی و حرفهای خبر داد و ابراز داشت: یک دانشآموز در فنی و حرفهای در هر رشتهای میتواند تولیدکننده و مولد باشد.
مرادی تأکید کرد: دانشآموزان سال اولی مراکز فنی و حرفهای از خدماتی مانند محل اسکان و خوابگاه برخوردار میشوند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان سال اولی مراکز فنی و حرفهای که ساکن روستا هستند تأمین و پرداخت میشود.
مرادی برگزاری متمرکز دوره کارآموزی دانشآموزان رشتههای فنی و حرفهای و بهرهگیری از توان آنها را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای تحقق نامگذاری سال 91 در مدارس عنوان کرد.
* طرح مشابه پلیسیار در حمایت از تولیدات داخلی توسط دانشآموزان در خانوادهها اجرا میشود
وی با اشاره به طرح پلیسیار در راهنمایی و رانندگی از طرحی مشابه در آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح دانشآموزان به عنوان سفیران فرهنگی آموزش و پرورش، در راستای فرهنگسازی خانوادهها در استفاده از کالای ایرانی تلاش میکنند.
مرادی عنوان داشت: تغییر فرهنگ مصرف بدون مدیریت آموزش و پرورش و همکاری دانشآموزان امکانپذیر نیست.
انتهای پیام/ش20/چ3000