اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران خبر داد

گرایش 60 درصدی دانش‌آموزان گچسارانی به مراکز فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در سال جدید تحصیلی بیش از 60 درصد دانش‌آموزان مدارس متوسطه گچساران به مراکز فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند.

گرایش 60 درصدی دانش‌آموزان گچسارانی به مراکز فنی و حرفه‌ای

یدالله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تولید ملی زیربنای توسعه بوده و سبب ایجاد تنوع و رقابت در بازارهای داخلی و جهانی می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در راستای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند نقشی فرهنگی ایفا کرده و در این راستا گام بردارد.

* فرهنگ‌سازی در حمایت از تولید ملی سبب تعدد و تنوع تولید می‌شود

مرادی تصریح کرد: امروزه هیچ کشوری بدون فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از تولیدات داخلی خود موفق به تولید، تعدد و تنوع محصولات نمی‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه استفاده از کالاهای خارجی می‌تواند یک ضد ارزش باشد، ابراز داشت: استفاده از کالاهای تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی شود تا شاهد پیشرفت روز افزون صنایع و تولیدات داخلی بود.

مرادی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در زمینه تحقق نامگذاری سال 91 در آموزش و پرورش گفت: نخستین محور کار این کمیته ویژه در گچساران، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های این شهرستان است.

* 60 درصد دانش‌آموزان متوسطه گچساران به فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند

وی از افزایش 60 درصدی تمایل دانش‌آموزان متوسطه گچساران به مراکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و ابراز داشت: یک دانش‌آموز در فنی و حرفه‌ای در هر رشته‌ای می‌تواند تولیدکننده و مولد باشد.

مرادی تأکید کرد: دانش‌آموزان سال اولی مراکز فنی و حرفه‌ای از خدماتی ‌مانند محل اسکان و خوابگاه برخوردار می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان سال اولی مراکز فنی و حرفه‌ای که ساکن روستا هستند تأمین و پرداخت می‌شود.

مرادی برگزاری متمرکز دوره کارآموزی دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از توان آنها را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای تحقق نامگذاری سال 91 در مدارس عنوان کرد.

* طرح مشابه پلیس‌یار در حمایت از تولیدات داخلی توسط دانش‌آموزان در خانواده‌ها اجرا می‌شود

وی با اشاره به طرح پلیس‌یار در راهنمایی و رانندگی از طرحی مشابه در آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگی آموزش و پرورش، در راستای فرهنگ‌سازی خانواده‌ها در استفاده از کالای ایرانی تلاش می‌کنند.

مرادی عنوان داشت: تغییر فرهنگ مصرف بدون مدیریت آموزش و پرورش و همکاری دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/‌ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول