اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

راهی جز هنر برای ماندگاری سیره رضوی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: برای نهادینه‌کردن و ماندگار ساختن سیره رضوی در جامعه راهی جز گنجاندن آنها در قالب هنر وجود ندارد.

راهی جز هنر برای ماندگاری سیره رضوی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد جعفری ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر رضوی به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش هتل الغدیر مشهد اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های ارزشی از این دست در راستای القای یک مفهوم ارزشی شکل می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌آورد که بیشتر از قبل با سیره رضوی آشنا شده و آن را الهام بخش آثار هنری خویش قرار دهند.

وی با اشاره به نقش مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی ادامه داد: تلاش در راستای گسترش و نهادینه‌ساختن فرهنگ و سیره رضوی در شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی مفهوم و جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزاری جشنواره ملی پوستر رضوی را در راستای برنامه‌های 146گانه جشنواره امام رضا(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره ملی پوستر رضوی فرصت خوبی برای گسترش فرهنگ رضوی در کشور و جهان محسوب شده و باید با استفاده از این فرصت و ظرفیت در راستای پیوند هرچه بیشتر آثار هنری و سیره رضوی استفاده کرد.

جعفری مفهوم ارزشی جشنواره پوستر رضوی را گسترش و تعمیق سیره اما رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم حاضر کشور در جامعه دانست و ادامه داد: ماندگاری و نهادینه‌کردن مفاهیم رضوی راهی جز وارد کردن آن‌ها در قالب هنر و آثار هنری وجود ندارد و چنان‌چه نتوانیم توسعه دینی را در قالب کار فرهنگی انجام دهیم، در اصل هیچ قدمی برای ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی برنداشته‌ایم.

وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در حوزه علم، فرهنگ و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش طب‌الرضا در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز از پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که امروز این جشنواره به یکی از برنامه‌ها و همایش‌های مهم کشور در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: امروزه بیش از 160 برنامه در جشنواره امام رضا‌(ع) برگزاری می‌شود که بخشی از آن‌ها جشنواره ملی پوستر رضوی و همچنین همایش طب‌‌الرضا است که در آن 30 استان کشور هرکدام با یک برنامه و شرکت‌کنندگانی از 74 نقظه دنیا با یک یا چند برنامه در آن حضور می‌یابند که ویژه برنامه‌های این جشنواره از شب میلاد حضرت معصومه در شهر قم آغاز و در شب میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس پایان می‌یابد.

جعفری با تأکید بر توصیه ریاست جمهوری در جریان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مبنی بر این‌که چنین جشنواره‌هایی باید به مقاطع تحصیلی نیز کشیده شود، اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد رئیس‌جمهور از دو سال گذشته برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سطح دانشگاه‌ها نیز جریان پیدا کرده و در حال حاضر 11 دانشگاه کشور در این امر مشارکت دارند.

وی با اشاره به دیگر اقدام انجام گرفته در جشنواره امام رضا(ع) در راستای تعمیم فرهنگ و سیره رضوی به پیشنهاد رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌ ویژه‌ای در سطح استان‌های کشور به عنوان هفته فرهنگی رضوی برگزار می‌شود که خروجی 9 ساله جشنواره در قالب نمایشگاه فرهنگ رضوی مورد ارائه قرار می‌گیرد.

در پایان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

در انتهای مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی پوستر ضمن تقدیر و ارائه لوح و هدایا به اساتید، هیئت داوران و منتخبان این جشنواره، آثار راه یافته به بخش نمایشگاه این جشنواره در قالب کتابچه‌ای تهیه و با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول