اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

نیاز اولیه کسب عنوان در میادین ورزشی توسعه زیرساخت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توسعه و شتاب در سازندگی زیرساخت‌ها اولویت اساسی و مهم این اداره در سال جاری است چرا که نیاز اولیه کسب عنوان در میادین ورزشی ایجاد و توسعه زیرساخت‌هاست.

نیاز اولیه کسب عنوان در میادین ورزشی توسعه زیرساخت‌هاست

خسرو قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: راهبردها و استراتژی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری بر اساس 14 برنامه هدف‌گذاری شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، پیاده‌سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن اداره کل استان‌ها توسعه و شتاب در سازندگی زیرساخت‌ها است که این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام سفر دوم و سوم‌ هیئت دولت به استان را از برنامه‌‌های مهم در راستای توسعه‌بخشی زیرساخت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌‌ریزی‌های لازم به منظور احداث و تکمیل فضاهای ورزشی صورت گرفته که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات ملی و استانی است.

قمری لازمه موفقیت در هر زمینه‌ای را فراهم بودن زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: قطعا یکی از نیازهای اولیه برای کسب عنوان در میادین مختلف ورزشی وجود زیرساخت‌هاست که برنامه‌ریزی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین توسعه و گسترش ورزش همگانی را از دیگر برنامه‌های اداره ورزش عنوان کرد و خاطر نشان کرد: استان مرکزی در چند سال اخیر توسعه ورزش همگانی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده و به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز کشور در این زمینه شناخته شد و امسال نیز این سیاست را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه توجه به ورزش‌های همگانی در بافت شهری و روستایی تعریف خاص خود را دارد ابراز داشت: توسعه ورزش همگانی در شهرها با برگزاری همایش‌های مختلف و در روستاها با برگزاری همایش و مسابقات مختلف همچون جام نوروز و جام ماه رمضان دنبال خواهد شد.

قمری گفت: در کنار توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌ها  توجه به ورزش قهرمانی نیز به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره به شمار می‌رود، چرا که ورزش قهرمانی خروجی همه اقدامات در بخش زیرساخت‌ها و ورزش همگانی و استعدادیابی است که اداره ورزش استان در هیئت‌های ورزشی به این موضوع توجه خاصی داشته و کسب چندین عناوین قهرمانی در سطح میادین بین‌المللی و جهانی و کشوری مؤید این مهم است.

وی افزایش دو برابری ورزشکاران سازمان یافته و افزایش 10 برابری قهرمانان طی پنج سال گذشته را حاصل توجه به بخش ورزش همگانی و قهرمانی دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: یکی از موضوعاتی که متاسفانه از موانع ورزشی استان در سال‌‌های اخیر به شمار می‌رود نبود اسپانسر در بخش ورزش حرفه‌ای است، چرا که وجود اسپانسر از الزامات حضور تیم‌های مختلف در لیگ‌های قهرمانی و حرفه‌ای است که امید می‌رود در سال جاری بتوانیم با جذب حمایت‌های بخش صنعت شاهد حضور تیم‌های مختلف در لیگ‌های برتر باشیم که این موضوع حمایت نمایندگان مردم در مجلس را می‌طلبد.

قمری گفت: توجه به ورزش بانوان و خانواده و ورزش کارمندان و کارگران نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در سال تولید ملی است که توسعه ورزش بانوان در سال‌های گذشته نیز با گسترش ایستگاه‌های ورزش در سطح پارک‌ها و کوه‌های اطراف شهرهای بزرگ و کوچک پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه بسترسازی ورزش قهرمانی، استعدادیابی و برگزاری المپیادها و مسابقات از دیگر استراتژی‌های این اداره در سال جاری به شمار می‌رود ابراز داشت: بسترسازی و جذب استعدادهایی که به عنوان نخبه در سراسر استان وجود دارند از برنامه‌های مهم اداره ورزش در سال جاری محسوب می‌شود و از آنجا که یکی از منابع بکر و آماده برای جذب استعدادها مدارس و دانشگاه‌ها هستند، اقدامات خوبی در زمینه جذب استعداد‌ها توسط هیئت‌های ورزشی صورت گرفته که این برنامه‌ها استمرار خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه با جذب استعدادهای نخبه امید به کسب مدال در المپیادهای مختلف ورزشی بیشتر می‌شود، گفت: یکی از فضاهای کاری اداره ورزش در سال‌های اخیر توجه به استعدادها بوده که در این چند ساله صورت گرفته است، امسال نیز با جذب استعدادها و آماده کردن ورزشکاران، خود را برای حضور مقتدرانه در المپیاد ایرانیان و شرکت در مسابقات قهرمانی کشور آماده می‌کنیم.

قمری ساماندهی ورزش بومی و محلی و سنتی را از دیگر سیاست‌های این اداره در سال جاری برشمرد و ادامه داد: در بخش ورزش روستایی توجه ویژه به ورزش بومی و محلی و سنتی به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گرفته که امسال باید به این موضوع توجه بیشتر شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این استراتژی به آن توجه شده ساماندهی هیئت‌ها و مشارکت باشگاه‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: توجه به ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و حرفه‌ای همچنین توسعه زیرساخت‌ها و جذب استعدادها قطعا یکی از موارد مهمی است که باید به عنوان خط مقدم در هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

قمری تقویت روح ارزشی و اخلاق‌مداری و منش پهلوانی در میادین ورزشی را از دیگر برنامه‌های اداره ورزش در سال جاری عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که در بخش ورزش در چند سال گذشته توجه کمتری به آن شده موضوع تقویت روحیه ارزشی و اخلاق‌مداری و منش پهلوانی در میادین ورزشی است که بنا داریم امسال به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی، یادواره شهدا، برگزاری مراسم دینی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف و پرداختن به موضوع اخلاق در کلاس‌های آموزشی و مربیگری را از راهکارهای تقویت روحیه ارزشی و اخلاق‌مداری و منش پهلوانی دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ‌ایجاد انسجام و ساماندهی امور جوانان، تلاش در راستای رشد استعدادها و خلاقیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جوانان از طریق انسجام‌بخشی بین هیئت‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های این هیئت عنوان کرد.

قمری اظهار کرد: در بخش ساماندهی اوقات فراغت به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این اداره اقدامات خوب صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود از تمامی ظرفیت‌های ورزشی استان برای اوقات فراغت جوانان با توجه به ادغام صورت گرفته استفاده لازم به عمل آید.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در مراکز ازدواج و طلاق خاطر نشان کرد: به زودی کارگروهی در استانداری در زمینه تقویت مراکز ازدواج تشکیل خواهد شد که مصوبات این کارگروه توسعه در حوزه جوانان دنبال خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به ساماندهی پژوهشی، علمی، فکری و فرهنگی در حوزه جوانان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اداره ورزش در سال جاری بیان کرد: به دنبال این هستیم در سال جاری فعالیت‌های پژوهشی اداره کل سمت و سوی مسائل جوانان و سلامت و نشاط اجتماعی صورت گیرد تا بتوانیم با خروجی این پژوهش‌ها گام مؤثری در این زمینه برداریم که خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی نیز در اختیار اداره ورزش قرار گرفته است.

به گفته وی ایجاد بانک جامع اطلاعات ورزش استان نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول