اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار شهر کمه سمیرم:

کمه ظرفیت راه‌اندازی موزه مردم شناسی را دارد

خبرگزاری فارس: شهردار شهر کمه گفت: در صورت همکاری مسئولان شهرستان و استان اصفهان این شهرداری آمادگی دارد برای راه‌اندازی موزه مردم شناسی منطقه پادنای بزرگ اقدام کند.

کمه ظرفیت راه‌اندازی موزه مردم شناسی را دارد
مرتضی افشاری در حاشیه بازدید از تپه‌های تاریخی شهر کمه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: این تپه‌ها یکی از سکونتگاه‌های تمدنی و انسانی با سابقه‌ای 7هزار ساله است.
وی افزود: دخل و تصرف‌های انسانی در این تپه‌ها و قصور و کوتاهی فرهنگ دوستان و شهرسازان در زمان‌های مختلف سبب شده امروز تنها شاهد مخروبه‌ای خاکی و رها شده از این آثار تاریخی و کهن باشیم.
شهردار کمه با اشاره به قرار گرفتن این دو اثر ملی باستانی در مرکز شهر کمه تصریح کرد: مسئولان میراث فرهنگی باید نسبت به احیا و مرمت این دو اثر تاریخی همت گمارند چرا که نمای مخروبه این تپه‌ها در مرکز شهر منظره‌ای ناموزون به چهره شهر بخشیده است.
وی با درخواست از مسئولان مربوطه از آنها خواست به مکاتبات حفاظتی و هشداردهنده بسنده نکنند و مجدانه به منظور تسریع در کاوش‌های باستانی و تغییر کاربری محل، متناسب با سابقه تمدنی این تپه‌ها اقدام کنند.
افشاری بیان داشت: در صورت توجه نکردن به این موارد و کوتاهی در ساماندهی این دو اثر ملی، احتمال دخل و تصرف‌های غیر قانونی دور از انتظار نیست.
وی در ادامه اضافه کرد: در صورت مساعدت و همکاری مسئولان شهرستان و استان اصفهان این شهرداری آمادگی دارد برای راه‌اندازی موزه مردم شناسی منطقه پادنای بزرگ اقدام کند.
به گزارش فارس، شهر کمه به عنوان مرکز بخش پادنای بزرگ با افزون بر 2هزار و 500 جمعیت با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه دنا در فاصله 230 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول