اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار کرمان صورت گرفت

افتتاح موزه مردم‌شناسی حمام زنانه گنجعلیخان

خبرگزاری فارس: موزه مردم‌شناسی حمام زنانه مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان افتتاح و میدان بازسازی شده گنجعلیخان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح موزه مردم‌شناسی حمام زنانه گنجعلیخان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان پیش از ظهر امروز موزه مردم‌شناسی حمام زنانه گنجعلیخان کرمان پس از مرمت، استحکام‌بخشی و بازسازی این مجموعه تاریخی با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان افتتاح و میدان بزرگ گنجعلیخان کرمان پس از بازسازی به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: استان کرمان از ظرفیت عظیم گردشگری و میراث فرهنگی برخوردار است و مجموعه گنجعلیخان یکی از میراث فاخر و داشته ارزشمند استان به شمار می‌رود که شایسته نگهداری و مراقبت است.

هادی ایرانمنش با اشاره به بهره‌برداری از میدان بزرگ بازسازی شده گنجعیخان بیان داشت: این میدان نیز یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود و باید نگاه خاص و ویژه‌ای به آن داشت.

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب شد تا میراث فرهنگی نسبت به بازسازی و مرمت این مجموعه اقدام کند، دیدگاه گردشگران داخلی و خارجی است.

ایرانمنش تصریح کرد: گردشگران ضرورت توجه به این مجموعه را مطرح می‌کردند، لذا از ابتدای سال در دستور کار جدی میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برای مرمت و بازسازی میدان گنجعلیخان مطالعات و تحقیقات زیادی در سطح کشور صورت گرفت تا به جمع‌بندی مطلوبی در این زمینه برسیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 300 میلیون تومان برای میدان بزرگ گنجعیلخان و 120 میلیون تومان برای حمام زنانه گنجعلیخان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی وسعت حمام زنانه مجموعه گنجعلیخان را 350 متر مربع عنوان کرد و ابراز داشت: در بازسازی و مرمت این بناها سعی شده تا به ساختار و هویت اصلی صدمه‌ای وارد نشده و معماری قدیم بازسازی شود.

ایرانمنش بیان داشت: در زمان شروع کار بازسازی میدان گنجعلیخان حجم زیادی از مشکلات و تبلیغات منفی را شاهد بودیم تا حدی که در رسانه‌های بیگانه نیز از این مسئله سوء ‌استفاده شد.

وی با تقدیر از اعضای مجموعه میراث فرهنگی استان کرمان گفت: همیاری، همکاری و تلاش و پشتکار تمام اعضای مجموعه موجب شد تا از بروز بسیاری مشکلات و ذهنیت‌های منفی جلوگیری و کارها به نحو احسن پیش رود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول