اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری فرمانداری و شهرداری

موزه مردم‌شناسی کوهبنان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: طی بازدید سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از آثار و ابنیه تاریخی شهرستان کوهبنان راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی این شهرستان با همکاری فرمانداری و شهرداری تصویب شد.

موزه مردم‌شناسی کوهبنان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فرماندار کوهبنان پیش از ظهر امروز در بازدید سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از آثار و ابنیه تاریخی‌، اماکن مذهبی و گردشگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی و فرهنگی کشور است که به لحاظ غنای فرهنگی‌، فراوانی مشاهیر و عرفای مشهور مانند ابواسحاق کوهبنانی‌، برهان‌الدین کوهبنانی‌، افضل‌الدین ابو‌حامد کوهبنانی، محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران و ... به بام فرهنگی استان کرمان نام گرفته است.
منصور متقی بیان داشت: این شهرستان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی از جمله آسیاب‌های آبی‌، قلعه‌ها و برج‌های کهن و تاریخی با قدمت چند 100 ساله‌، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی‌، سنگ نوشته‌، قلعه دختر‌، مدرسه و خانقاه شیخ ابو‌سعید، آرامگاه برهان‌الدین کوهبنانی و 72 عارف‌، تخت لطیفی‌، چشمه‌های آب گرم و معدنی‌ و ده‌ها اثر تاریخی همه ساله پذیرای بیش از هزاران مسافر و گردشگر داخلی از نقاط مختلف کشور است.
وی افزود: استان‌های خراسان جنوبی‌، خراسان رضوی‌، سیستان و بلوچستان، هرمزگان‌، یزد و شهرستان‌های همجوار کوهبنان از جمله  گردشگران این منطقه هستند،
متقی تصریح کرد: وجود هشت آسیاب آبی بی‌نظیر در جهان و کشور در بهترین نقطه آب و هوایی کوهبنان موجب جذب گردشگران زیادی شده ‌و با ساخت تله کابین در ارتفاعات امامزاده بی‌بی عصمت و احداث آلاچیق و فضای تفریحی ویژه در ارتفاعات جنب این امامزاده زمینه جذب گردشگران بیشتری فراهم می‌شود.  
فرماندار کوهبنان گفت‌: مجتمع گردشگری برهان‌الدین و شیخ ابو‌سعید و همچنین مناطق گردشگری بی‌بی عصمت و آسیاب‌های هشت‌گانه آبی باید به عنوان مناطق خاص و ویژه گردشگری مورد توجه بیشتری قرار گیرند.
وی ابراز داشت: همچنین مدرسه شیخ ابوسعید‌ و تهیه امکانات جانبی و نور کافی اقدام و در زمینه ترمیم و باز‌سازی قلعه دختر‌، تخت لطیفی مساعدت شود.
متقی بیان داشت: باید نسبت به تهیه بروشور، عکس‌های ‌مربوط ‌به آثار و ابنیه تاریخی شهرستان‌، چاپ کتاب گردشگری کوهبنان‌، تهیه بسته‌ای از ریز ‌‌ابزارها‌، بررسی و شناسایی شهرستان از نظر باستان‌شناسی و راه‌اندازی موزه شهری توجه ویژه‌ای شود.  
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول