اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه عمده‏فروشان میوه و تره‏بار اصفهان:

قیمت میوه در اصفهان کاهش پیدا می‏کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه عمده‏فروشان میوه و تره‏بار اصفهان گفت: دلیل افزایش قیمت گوجه‏فرنگی در اصفهان صادران این محصول به کشور عراق بوده است.

قیمت میوه در اصفهان کاهش پیدا می‏کند

ناصر اطرج امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت نرخ میوه و سبزی در اصفهان بیان داشت: قیمت میوه‏های تابستانه از قبیل گوجه سبز، طالبی، گرمک، توت فرنگی و مابقی مرکبات در اصفهان روز به روز در حال کاهش است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته قیمت گرمک و طالبی به نسبت بالا بود که هر روز از قیمت آن کاسته می‏شود.

رئیس اتحادیه عمده‏ فروشان میوه و تره‏بار اصفهان از علت گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته سخن گفت و افزود: صادرکنندگان میوه گوجه فرنگی‏های تولید شده را برای کشور عراق خریداری و به آنجا ارسال می‏کردند.

وی اضافه کرد: این افراد محصول گوجه‏فرنگی‏ را به صورت دلار خریداری می‏کردند که خود عاملی برای افزایش قیمت آن در روزهای گذشته بوده است.افزایش قیمت این محصول فقط ویژه استان اصفهان نبوده و تمام کشور را فرا گرفته بود.

اطرج از قیمت گوجه فرنگی در میدان میوه و اصفهان سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گوجه‏فرنگی بوته‏ای از یک هزار و 200 تومان تا دو هزار و 200 تومان متغیر است و بستگی به نو و کهنه بودن آن دارد.

رئیس اتحادیه عمده‏فروشان میوه و تره‏بار اصفهان با اشاره به قیمت گوجه‏فرنگی درختی گفت: قیمت گوجه‏فرنگی درختی نیز از دو هزار و 700 تومان به پایین است.

وی ادامه داد: البته افزایش بی‏رویه قیمت گوجه‏فرنگی فقط به مدت یک روز و آن هم به قیمت سه هزار تومان بوده که مسئولان امر به محض باخبر شدن از دلیل این امر سریع مرزهای رو به کشور عراق را برای صادرات بستند.

اطرج با اشاره به بارندگی‏های اخیر در اصفهان بیان داشت: بارندگی‏های اخیر به سردرختی‏ها آسیب رسانده که تعدادی از کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اقلامی مانند گوجه‏سبز موجود در بازار به دلیل بارندگی‏های اخیر بیشتر از اطراف اصفهان وارد شده است.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول