اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان:

افزایش موز در میادین میوه و تره‌بار اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان گفت: در حال حاضر موز در میادین میوه و تره‌بار و بازار اصفهان در حال افزایش است و به صورت عادی باز می‌گردد.

افزایش موز در میادین میوه و تره‌بار اصفهان

ناصر اطرج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به قیمت موز در بازار اظهار داشت: در سال جاری طرحی اجرا شد که تعدادی از واردکنندگان موز با وزارت صنعت، معدن و تجارت قراردادی امضا کرده‌اند که موز را در بازار عرضه کرده و در مقابل ارز دولتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام تا 25 فروردین ادامه داشت و قیمت عمده‌ مصوب موز در این زمان یک هزار و 380 تومان در میادین میوه و تره‌بار کشور بود که قیمت یک هزار و 550 تومان خرده‌فروشی در شهرهای کشور بود.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان تصریح کرد: این اقدام نیز در اصفهان انجام شد و تا 25 فروردین ادامه پیدا کرد و از روز گذشته نیز نرخ موز آزاد اعلام شد.

وی تأکید کرد: در میادین میوه و تره‌بار و بازار موز در حال افزایش است و به صورت عادی باز می‌گردد.

اطرج از قیمت موز امروز با ارز آزاد سخن گفت و اضافه کرد: قیمت عمده‌فروشی موز در حال حاضر 2 هزار و 700 تومان است که در بازار نیز با احتساب 15 درصد به فروش می‌رسد.

وی به تفاوت قیمت‌ موز به علت مارک‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: موزها بسته به کیفیت از 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 700 تومان به صورت عمده‌ به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان با اشاره به قیمت میوه نوبرانه اظهار داشت: میوه‌های نوبرانه تاکنون به بازار اصفهان نیامده و در زمینه قیمت توت‌فرنگی نیز به دلیل اینکه یک میوه گلخانه‌ای است و در طول سال موجود است، بنابراین نوبرانه حساب نمی‌شود و افزایش قیمت آن نیز بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد.

وی گفت: اگر میوه‌های نوبرانه به بازار وارد شود قیمت آن به دلیل عدم استقبال مردم به قیمت‌های گزاف تهران نمی‌رسد.

اطرج با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان اصفهان بیان داشت: با توجه کاهش دما در استان تعدادی از سردرختی‌ها دچار سرمازدگی شده‌اند که اگر تولید آن درختان مانند زردآلو کاهش پیدا کند احتمال کمبود آن در بازار وجود داشته و در قیمت آن نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول