اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تحقق شعار سال نیازمند بسترسازی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری برگزیده شده است، نیازمند بسترسازی فرهنگی است.

تحقق شعار سال نیازمند بسترسازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، صبح امروز در نشست مشترک کارگروه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ستاد بزرگداشت هفته زن که در تالار اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شعار سال، به مثابه عقربه قطب‌نمای تمام سیاست‌گذاری‌ها و فرآیندهای جاری کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: قطعا تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در کنار الزامات قانونی و اجرایی، نیازمند بسترسازی‌های فرهنگی است و حتی می‌توان عنوان داشت که الزامات فرهنگی، مقدم بر الزامات اداری و قانونی هستند.

مرویان حسینی با اشاره به اهداف اولیه شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش هویت ایرانی- اسلامی، انسجام و یکپارچگی در میان آحاد جامعه و افزایش سطح رفاه و رضایت‌مندی مردم، از اهداف اولیه و جانبی این شعار است.

وی یادآور شد: طبیعتا، در زمینه‌سازی فرهنگی مناسب برای تحقق شعار سال 91، رسانه‌های عمومی و جراید نقش بسیار بالایی دارند و در کنار آن البته باید نهادهای دینی و فرهنگی جدیدی نیز ایجاد شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در آموزه‌های دینی خود نیز مبانی بسیار مستحکمی به لحاظ فرهنگی، برای تقویت و زمینه‌سازی شعار امسال وجود دارد که مهم‌ترین آن قاعده نفی‌سبیل است که باید به‌درستی برای مردم تبیین شود.

مرویان حسینی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، رسانه‌ها باید مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند و در عرصه تبلیغات درون‌شهری نیز، تابلوها و بیلبوردهای مربوط به کالاهای خارجی که عمدتا بی‌کیفیت هستند و نمونه‌های داخلی آنها با کیفیت بالاتر وجود دارند، جمع‌آوری شوند.

وی گفت: باید زمینه‌های لازم برای افزایش تولید خانگی را نیز ایجاد کنیم، زیرا تولید خانگی یکی از پایه‌های تولید ملی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: از آنجا که شعار انتخاب شده برای سال جاری، یکی از نیازهای دائمی کشور است و تنها نباید آن را به امسال محدود کرد، پیشنهاد می‌کنم موسسه فرهنگی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تشکیل شود و نخبگان نیز بر اساس ظرفیت‌های خود، این موسسه را در انجام اهدافش یاری کنند.

مرویان حسینی اظهار داشت: باید ظرفیت‌های مراکز فرهنگی، مانند دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و شبکه‌های ارتباط جمعی را برای انجام رسالت خطیر خود برای تحقق شعار سال را به صورت بالفعل درآوریم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول