اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تخم‌ریزی ماهیان هنوز ادامه دارد

تمدید ممنوعیت صید در خوزستان تا هفته آینده

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان از تمدید ممنوعیت صید ماهی در تالاب‌ها و رودخانه‌های استان تا هفته آینده خبر داد.

تمدید ممنوعیت صید در خوزستان تا هفته آینده

سیدعادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز وجود بیش از 600 هزار هکتار عرصه آبی برای صید ماهی در خوزستان را یادآور شد و اظهار کرد: محیط زیست در فصل صید و به منظور امرار معاش برای صیادان در مناطق آزاد و ساکنان حاشیه تالاب‌ها از اواخر اردیبهشت تا اوایل اسفند ماه مجوز صید‌ صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه هر سال با بررسی وضعیت ماهیان ممکن است این بازه زمانی تغییر کند، افزود: سالانه با توجه به اقلیم و در فصل تخم‌ریزی (بهار)، ممنوعیت دو ماهه صید از 15 اسفند ماه تا 15 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، اما امسال به دلیل گرمای دیررس، بسیاری از ماهیان به ویژه در تالاب‌ها هنوز به طور کامل تخم‌ریزی نکرده‌اند.

مولا ادامه داد: به همین دلیل ممنوعیت صید ماهی تا پایان فصل تخم‌ریزی و تا یک هفته آینده تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخایر ماهی در برخی زیستگاه‌ها کاهش یافته، تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت برخی زیستگاه‌ها از جمله تالاب شادگان و هورالعظیم صید محدودتر شده است؛ پیش از این در طول هفته امکان صید در این مناطق وجود داشت، اما در حال حاضر چهار روز در هفته صید آزاد است و هر صیاد می‌تواند تا 70 ماهی صید کند.

به گفته وی، سالانه برای بیش از 3 هزار صیاد پروانه صید در تالاب‌ها و رودخانه‌ها صادر می‌شود و پروانه یک هزار و 300 نفر از این تعداد مربوط به تالاب شادگان است.

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با اشاره به تخلف‌هایی که در زمان ممنوعیت صید رخ داده، گفت: طی مدت ممنوعیت صید ماهی 47 متخلف دستگیر شدند و بیش از 10 هزار و 241 قطعه ماهی نیز کشف شده است.

وی افزود: بیشترین تخلفات در دشت آزادگان بوده و هشت متخلف از این تعداد نیز اقدام به صید ماهی با دستگاه الکتروشوک کردند که دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

مولا از شهروندان درخواست کرد که در زمینه معرفی متخلفان و افرادی که از دستگاه الکتروشوک برای صید ماهی استفاده می‌کنند با محیط زیست همکاری کنند؛ زیرا استفاده از این دستگاه علاوه بر خطرات جانی، تا شعاع 50 متری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب از بین رفتن دیگر آبزیان می‌شود.

وی تأکید کرد: با نیروی انتظامی، بسیج سازندگی و باشگاه قایقرانی هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا گشت‌های مستمر برای مقابله با این تخلفات برقرار شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول