اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

حمایت از خانواده‌هایی که توان کار دارند ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت مادی و معنوی همه مسئولان از خانواده‌هایی که توان کار و اشتغال را دارند، ضروری است.

حمایت از خانواده‌هایی که توان کار دارند ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی عصر امروز در نشستی مشترک با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و کار برای مردم نباید در قید مسائل اداری ماند بلکه لازم است فراتر از تفاهم‌نامه‌ها و وظایف اداری آنچه از دستمان برمی‌آید برای امر مهم اشتغال انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیاری از خانواده‌ها توان و استعداد کار و اشتغال را دارند ولی به حمایت مسئولان نیاز دارند تا امکان اجرای طرح‌های اشتغالی برای آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: این وظیفه مسئولان است که با تعامل و همکاری زمینه اشتغال مردم به‌ویژه مددجویان را فراهم کنند.

فرهادی با بیان اینکه در زمینه اشتغال نیاز به حرکت جدی‌تر و کار بیشتر هستیم، گفت: کمیته امداد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های خود را بر اشتغال متمرکز کرده است که امید است با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در این سیاست مهم گام‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید تعاملات میان اداره‌کل کار و رفاه، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد بیشتر شود تا روند اشتغال‌زایی و امکان ایجاد شغل برای مددجویان شتاب گیرد.

* آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شغل‌هایی که صرفه اقتصادی دارند، انجام شود

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:‌ لازم است آموزش‌ها و حرفه‌آموزی در رشته‌هایی انجام شود که صرفه اقتصادی داشته و منجر به اشتغال پایدار می‌شوند.

سید علی جعفری افزود: برخی رشته‌ها و طرح‌های اشتغالی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشباع شده‌اند و نباید برای اشتغال در این رشته‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

وی، خیاطی را از جمله طرح‌های اشباع‌شده در این استان خواند و تاکید کرد: آموزش در رشته‌هایی مثل خیاطی صرفه اقتصادی ندارد و بدون شک حمایت از اجرای این طرح اشتغالی منجر به اشتغال پایدار و درآمدزا نخواهد شد.

جعفری ادامه داد: اکنون در عرصه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به آموزش‌های نو و متناسب با وضعیت هر منطقه نیاز داریم که باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همکاری و تعامل اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در امر حرفه‌آموزی و آموزش مددجویان، اظهار امیدواری کرد با افزایش این تعاملات زمینه افزایش اشتغال در این استان فراهم شود.

*آماده‌ آموزش مددجویان برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی هستیم 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از امادگی این اداره‌کل برای همکاری با کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال خبر داد.

ایاز آقایی افزود: آماده‌ایم تا اگر یک قدم  برای آموزش و حرفه‌آموزی افراد وظیفه وظیفه داریم، 10 قدم برای کمیته امداد برداریم.

وی ابراز داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌ویژه در روستاها امری لازم بوده که در این راستا اماده‌ایم تا محدودیت‌ها و مشکلات احتمالی آموزش مددجویان را برطرف کنیم.

آقایی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در کنار کمیته امداد به‌عنوان یک دستگاه موفق در امر اشتغال خواهد بود.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول