اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 15دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

آمادگی دانشگاه آزاد برای توسعه و عمران جزیره ابوموسی

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه دانشگاه در مناطق محروم را رسالت اصلی این دانشگاه خواند و گفت: این منطقه با تاسیس دانشگاه در راستای توسعه علمی و آموزشی جزیره ابوموسی آمادگی دارد.

آمادگی دانشگاه آزاد برای توسعه و عمران جزیره ابوموسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کرم‌الله دانش فرد بعد از ظهر امروز که به مناسبت « هفته معلم» در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و خانواده آنان حضور یافته بود با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، وی را معلمی نمونه و صاحب سبک خواند که آثار اخلاقی و فرهنگی آن به عنوان آثاری فاخر و جاودان در گنجینه فرهنگ اسلام  جاودانه خواهد ماند.

وی شان و منزلت استاد را در اسلام  توصیف ناشدنی و بی‌بدیل  خواند و افزود: رسالت معلم همچون رسالت انبیا، گسترش عدالت، اندیشه،  روشنگری، هدایت و سازندگی است.

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش معلم و استاد در تربیت و تعلیم جامعه، ایجاد انگیزه و تزریق امید به زندگی در افراد  را از دیگر وظایف استادان خواند و افزود: استاد موفق کسی است که به رسالت واقعی خود ایمان داشته و اندیشه‌های خود را چون زلال چشمه سار بر کام تشنگان علم و معرفت  جاری سازد و بتواند با تک تک کلمات بذر امید، انگیزه و نوآوری را در دل  مشتاقان علم و معرفت برویاند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: استادان مسئول تولید فکر و اندیشه در جامعه هستند و باید با آفرینش آثار ماندگار و انتخاب روش و سبک اخلاقی و فکری منحصر به فرد، موجب تکامل آن فکر و اندیشه در جامعه شوند.

دانش‌فرد خانواده را اصلی‌ترین رکن در رشد و بالندگی اشخاص عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها باید به عنوان پشتیبانی محکم و امن استادان را حمایت و آنان را در رسیدن به اهداف متعالی نظام همراهی نمایند.

وی با اشاره به روند توسعه این دانشگاه در منطقه 15 بیان داشت: از زمان تاسیس این منطقه، در حدود دو سال گذشته تاکنون واحدها و مراکز از هشت به20  واحد و مرکز  ارتقا یافته و 10 رشته دکترای تخصصی، 70 رشته کارشناسی ارشد و حدود 100 رشته کارشناسی به رشته‌های آن افزوده شده است و رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز در سه واحد دانشگاهی راه اندازی شده است.

دانش‌فرد تاسیس دانشگاه در محروم‌ترین نقطه کشور، شهرستان بشاگرد را یک افتخار بزرگ خواند و افزود: بعد از گذشت تنها چند ماه از تاسیس این دانشگاه حدود 200 دانشجو در حال تحصیل در این مرکز دانشگاهی است.

وی در پایان افزود: دانشگاهی که مردمی است  و بر پایه عمل بنا نهاده شده باید از مسئولیت اجتماعی خود آگاه و نسبت به توسعه عدالت علمی در کشور حتی در نقاط محروم هم غفلت نکند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول