اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش سیرجان:

فرهنگیان واجد شرایط سیرجان دارای مسکن هستند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان سیرجان گفت: تمام‌ فرهنگیان واجد شرایط شهرستان سیرجان دارای مسکن هستند.

فرهنگیان واجد شرایط سیرجان دارای مسکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علیرضا محمودآبادی ظهر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان این شهرستان اظهار داشت: تمام‌ فرهنگیان واجد شرایط شهرستان سیرجان دارای مسکن هستند و در سال تحصیلی جاری نیز بیش از 30 میلیارد ریال وام‌های امداد‌، اضطراری‌، بلاعوض و قرض‌الحسنه به فرهنگیان متقاضی پرداخت شده است.

وی از وجود 3 هزار و 300 نفر فرهنگی شاغل و 2 هزار و 700 نفر بازنشسته فرهنگی در سیرجان خبر داد و گفت‌: 384 واحد آموزشی فعال در سیرجان وجود دارد که پذیرای 50 هزار دانش‌آموز است که با مشارکت مردم 20 درصد این دانش‌آموزان در مدرسه‌های غیر‌‌انتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

محمودآبادی با اشاره به نقش ‌خیران در کمک به آموزش و پرورش افزود‌: در سال تحصیلی جاری 30 میلیارد ریال در ساخت چهار واحد آموزشی با 50 کلاس درس ظرفیت 2 هزار نفر دانش‌آموز از اعتبارات دولتی ساخته شده که در این زمینه خیران نیز 5 میلیارد ریال را به ساخت 20 کلاس درس و پنج نمازخانه کمک کردند.

حجت‌الاسلام سید‌ابوالفضل موسوی از کارشناسان تعلیم‌ و تربیت از حوزه علمیه مشهد در این همایش با تجلیل از مقام معلم تعلیم و تربیت اسلامی را مسیر خداوند در رسیدن به کمال عنوان کرد و گفت‌: خلقت انسان با هدایت به سوی پروردگار و بندگی او همراه بود و معلم این نقش را ایفا می‌کند تا انسان‌ها به راه کمال برساند که همانا پروردگار است.

وی معلمان و مربیان را الگوی نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت‌: کسی که الگو قرار می‌گیرد، خود تربیت یافته است تا اثر‌گذار باشد.

موسوی به زندگانی امام راحل هم اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت امام خمینی (ره) تربیت یافته جهان اسلام است که توانست جهانی را به اسلام فرا خواند و نهضتش الگوی جهانیان باشد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول