اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

معلم در تربیت دانش‌آموزان نقش محوری دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: معلمان باید دانش‌آموزان را متدین بار بیاورند و همه معلمان در رسیدن به این موضوع نقش اساسی و محوری دارند.

معلم در تربیت دانش‌آموزان نقش محوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست مشورتی "معلم بسیجی و پرورش نیروی کارآمد" اظهار داشت: برای معلم خیر، همه موجودات عالم حتی ماهیان دریا دعا می‌کنند.

وی در مورد اینکه چرا تمام موجودات عالم برای معلم دعا می‌کنند،‌ ابراز داشت: هر چه خوبی و بدی است از انسان نشأت می‌گیرد، خیر انسان در عالم گسترش می‌یابد و به واسطه او زمین خدا آباد می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: معلم بسیجی یعنی انسان وارسته الهی در خدمت خدا‌ و به فرموده امام خمینی (ره)، امیرالمومنان علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه هر خوبی و هر بدی که در جهان پیدا شود از جانب معلم است، خاطر نشان کرد: معلم خوب، فضائل نیک، اخلاق پسندیده، آموزش و تربیت که از یاددهی مهم‌تر است را بر عهده دارد.

امام جمعه بافت اذعان داشت: مقام معظم رهبری در مورد وظایف و نقش معلم فرمودند، "معلمان سازندگان انسانند و انسان وقتی ساخته شد همه عالم ریزه‌خوار او هستند و برای او دعا می‌کنند".

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ،"نقش معلم مانند سوزنبان در مسیر قطار است در ظاهر شاید کم‌اهمیت جلوه کند، اما مسیر زندگی و مرگ انسان به او بستگی دارد".

ابراهیمی در توصیه به معلمان گفت: بچه‌ها را متدین بار بیاورید، این کار تنها وظیفه معلم دینی نیست، بلکه همه معلمان در رسیدن به این موضوع نقش اساسی و محوری دارند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول