اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان خبر داد

افزایش 88 درصدی مشارکت اصفهان در انتخابات این دوره

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم نسبت به مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم افزایش 88 درصدی مشارکت مردمی را داشته‌ایم.

افزایش 88 درصدی مشارکت اصفهان در انتخابات این دوره

فضل الله کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به گزارشی از آخرین وضعیت روند برگزاری دور دوم انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی در اصفهان پرداخت و با اشاره به ارتقای فضای انتخاباتی در شهرستان اصفهان  توسط رسانه‌ها اظهار داشت: در شهرستان اصفهان انتخابات بسیار عالی برگزار شد و می‌توان گفت بزرگ‌ترین فاکتور مثبت این دو مرحله از انتخابات میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات بود که البته این انتظار از مردم اصفهان قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات نهمین دوره افزایش مشارکت 15 درصدی مشارکت را نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس هشتم داشتیم و این در حالی است که در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم نسبت به مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم افزایش 88  درصدی مشارکت مردم را داشتیم.

فرماندار اصفهان به نتایج آراء اشاره  و تصریح کرد: کل آرا صندوق‌های رای 262هزار و 159رای بوده است که حمید رضا فولادگر با کسب 130 هزار و 636 رای حائز بیشترین آرا در اصفهان شد.

وی ادامه داد: مرتضی طلایی نیز با کسب110 هزار و 767رای نفر دوم این انتخابات شد که حمید رضا فولادگر نفر پنجم نمایندگان مردم اصفهان شد.

کفیل بیان داشت: در مجموع شهرستان مهم‌ترین موضوع در مورد توجه به آموزش عوامل اجرایی بود که این اقدام نیز برای نمایندگان فرماندار و اعضای نظارت و بازرسی در راستای اجرای انتخاباتی قانونمند در مرحله دوم صورت گرفت.

وی با تاکید به اینکه مهم‌ترین راهبرد و محور انتخابات مجلس نهم حول محور منویات رهبری بود، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بر دو اصل مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی مبنی بر قانونمندی تاکید داشتند که این امر به خوبی در اصفهان محقق شد.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: در کل، مشارکت مردم استان اصفهان در انتخابات دو مرحله‌ای مجلس نهم قابل توجه بود.

وی از خصوصیات مرحله دوم برگزاری انتخابات در اصفهان را همراه ندانستن برخی محدودیت‌های تبلیغاتی و نصب بنر در سطح شهر دانست و گفت: هر چند برای نصب عکس و بنرهای تبلیغاتی محدودیت وجود داشت اما اصفهان در اقدامی ابتکاری اجازه بنرهای تبلیغاتی را برای رقابت دو نماینده منتخب مردم فراهم کرد.

کفیل اضافه کرد: این موضوع به عنوان یک طرح موفق برای دوره های بعدی انتخابات از اصفهان پذیرفته شد که در کشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: یکی از ابتکارات دیگر در مرحله دوم استفاده از نمادهای شهر اصفهان به عنوان محل انتخابات بود که برای چندمین بار در میدان امام خمینی (ره) و برای نخستین بار در پل خواجوی اصفهان برگزار شد.

فرماندار اصفهان با تاکید به اینکه تمامی تمهیدات یک انتخابات سالم در این محل اندیشیده شد، تصریح کرد: طبق موازین قانونی و با تایید هیئت‌های اجرایی انتخابات در این دو محل به صورت سیار انجام شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تایید نظام بود.

کفیل مردم اصفهان را مردمی پیشتاز در صحنه انتخابات دانست و گفت: این اهمیت مردم اصفهان به انتخابات نشانه رشد فکری و سیاسی است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول