اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد یکی از مراجع تقلید از مدیریت نمایشگاه کتاب

کتاب‌های ترویج‌کننده تفکر غربی فضای نمایشگاه را تصاحب نکند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید از مدیریت نمایشگاه کتاب در عرضه کتاب‌هایی که بر اساس فرهنگ غرب تالیف شده، انتقاد کرد.

کتاب‌های ترویج‌کننده تفکر غربی فضای نمایشگاه را تصاحب نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با معلمین نمونه و مسئولین آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: بر اساس اخباری که از نمایشگاه کتاب به دست ما رسیده بسیاری از کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه بر اساس فرهنگ غربی تالیف شده و ترویج‌کننده فرهنگ بیگانه هستند که این موضوع برای ما هشدار دهنده است.

وی ادامه داد: دشمن بیشترین هجمه به انقلاب اسلامی را از حوزه فرهنگ آغاز کرده است که این موضوع ضرورت هوشیاری مسئولین این عرصه را دوچندان می‌کند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اگر به عرصه فرهنگ عمومی در کشور بی‌توجهی کنیم در واقع از فلسفه وقوع انقلاب اسلامی غافل شده‌ایم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مانند بسیاری از انقلاب‌ها که در جهان در قرن‌های گذشته به وقوع پیوست، انقلاب تغییر چهر‌ه‌های سیاسی نبوده است؛ بلکه در عمق حرکت ملت ایران تاثیرگذار بوده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر انقلاب الهی انبیا است و محتوایی فراتر از معادلات معمول سیاسی و اجتماعی دارد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در مسائل بنیانی جامعه ما تحولات عمیقی به وجود آورد که گر چه این تحولات در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی بسیار پررنگ است، اما تحولات عمیق‌تر در حوزه فرهنگ به وجود آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم اذعان داشت: یکی از جدی‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی در جامعه اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراجع و علمای دینی نیز به نوعی معلم محسوب می‌شوند افزود: حرکت در سیاق معلمی افتخار هر مرجع و عالمی است و این موضوع از آنجا که به پایه‌های تربیتی و اعتقادی جامعه مربوط می‌شود، مطلبی نیست که حوزه‌های علمیه از آن غافل شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز کرد: معلمی یکی از کارهای بسیار بافضیلت است و چنانکه به نیت الهی انجام شود، دارای ثواب بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به سختی‌های شغل معلمی، این کار را یکی از حساس‌ترین و تاثیرگذارترین مشاغل جامعه دانست.

این مرجع تقلید اضافه کرد: خداوند انسان‌ها را متفاوت آفریده و این تفاوت باید در تعلیم و تربیت افراد مورد نظر قرار بگیرد.

وی گفت: حیوانات بر اساس غرایز زندگی می‌کنند و از ابتدای تولد نیازهای خود را به صورت فطری برآورده می‌سازند اما انسان در ابتدای تولدش ناقص است و باید تعلیم و تربیت شود تا نقصان‌های وجودی خویش را برطرف کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: این معلمان هستند که با تربیت نسل‌های جدید جامعه را بر اساس آنچه به آن عقیده دارند، طراحی می‌کنند و نقش معلمان در شکل‌گیری حیات اجتماعی مردم بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه تمام رفتارها، عادات و عقاید یک معلم بر شاگردانش تاثیر می‌گذارد ادامه داد: معلمی یک شغل انسان‌ساز است و تمام معلمان باید به وظیفه خطیری که در قبال جامعه دارند، توجه کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: باید افرادی که این وظیفه را در جامعه به عهده می‌گیرند، دلسوز و حساس نسبت به مسائل اسلامی بوده و با آموزه‌های دینی آشنا باشند.

وی افزود: از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعلیم و تربیت افراد در کنار معلم، متونی است که افراد بر اساس آن آموزش داده می‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز داشت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه نسبت به کسانی که می‌خواهند در جامعه نقش هدایت‌کننده داشته باشند توصیه کرده است که ابتدا خود را اصلاح کرده و با عمل دیگران را به نیکی‌ها بخوانند.

وی ابراز داشت: اگر متون آموزشی اسلامی نباشد، معلم به تنهایی نمی‌تواند دانش‌آموزان را طبق آموزه‌های اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: بر همین اساس اسلامی‌سازی متونی که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود یکی از کارهای اساسی است که البته تا امروز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول