اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصطفی دالایی:

صداقت در مستندهای شهید آوینی موج می‌زند

خبرگزاری فارس: همرزم شهید آوینی: صداقت در مستندهای شهید آوینی موج می‌زند که این موضوع اعتماد مردم را به همراه دارد.

صداقت در مستندهای شهید آوینی موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، مصطفی دالایی شب گذشته در ششمین برنامه گرامیداشت شهید آوینی که با عنوان "سینمای ما" و با حضور نادر طالب‌زاده و محمدحسین جعفریان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عجیب بود که آوینی برنامه داستانی و سینمایی نمی‌ساخت و تنها به دنبال ساخت مستند بود.

وی صداقت را عامل جدایی مستند از فیلم داستانی و سینمایی دانست و بیان کرد: بینندگان وقتی فیلم داستانی و سینمایی را می‌بینند در بهترین شرایطی که بازی‌ها و سناریو میزان باشد، تحت تأثیر فیلم قرار می‌گیرند و ضمیر ناخودآگاه انسان در ذهن تداعی می‌کند که این فیلم است.

این مستندساز ادامه داد: اما در مستند مشکلات جامعه به تصویر کشیده می‌شود تا هم مردم و هم مسئولان از جایگاه خود آشنا شوند و پیامی که مستند می‌دهد بر پایه صداقت است.

دالایی اضافه کرد: این صداقت قبل یا حین تبلیغ فیلم اعمال می‌شود و اگر صداقت در مستند نباشد نتیجه عکس بر بیننده دارد.

وی به مفهوم نادرستی که از مستند به‌عنوان سلاحی برای مبارزه با دشمنان به کار می‌برند، اشاره کرد و افزود: از مستند نمی‌توان به‌عنوان یک سلاح استفاده کرد، زیرا ممکن است بعضی اوقات سلاح را به سمت خودمان بگیریم و شلیک کنیم.

این مستندساز در خاتمه یادآور شد: شاید آوینی از این جهت مستندسازی را انتخاب کرده است که بی‌واسطه و بدون اینکه اتفاق خاصی در مغز انسان بیا‌فتد با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.

گفتنی است، در ادامه برنامه گرامیداشت شهید آوینی که به همت مرکز علمی و فرهنگی شهید آوینی با عنوان سلسله برنامه‌های "روایت شیدایی" هر سال ضمن گرامیداشت شهید سید مرتضی آوینی به ابعاد مختلف فکری و اندیشه سید شهیدان اهل قلم می‌پردازد با سخنرانی محمدحسین جعفریان و نادر طالب‌زاده به پایان رسید.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول