اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی

تبلیغ کالاهای خارجی در فضاهای عمومی قم ممنوع شد

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم تبلیغ انواع کالاهای خارجی در فضاهای عمومی شهر قم ممنوع شد.

تبلیغ کالاهای خارجی در فضاهای عمومی قم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی به منظور مقابله با تهاجمات و تحریم‌های اقتصادی دشمنان، نیازمند تغییر بینش و فرهنگ در جامعه بوده و برای تحقق این شعار به ظاهر اقتصادی، فرهنگ‌سازی نقش اساسی ایفا می‌کند.

استاندار قم با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی باید راهکارها و برنامه‌های خود را برای تعمیق این فرهنگ در جامعه ارائه دهند تصریح کرد: در همین راستا تبلیغ هر نوع کالای خارجی در فضاهای عمومی و تابلوهای تبلیغاتی ممنوع است.

وی همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان اجازه خرید کالاهای خارجی را نداشته و در راستای رونق و شکوفایی تولید و اشتغال در استان، خرید کالاها و تولیدات داخل استان اولویت خواهد داشت و مسئولان امر باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

موسی‌پور با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز رشد علوم انسانی کشور در استان قم، خواستار برقراری ارتباط و هماهنگی نهادهای فرهنگی با این مجموعه شد و گفت: این مرکز به دنبال بومی‌سازی علوم انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و کاربردی ساختن آن در عرصه‌های مختلف بوده که کار بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

استاندار قم همچنین حضور خیل عظیم زائران و مسافران در ایام نوروز در این خطه مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط قم به لحاظ قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور و حضور زائران در تمام ایام سال بسیار ویژه بوده و همواره میزان حضور زائران و مسافران در استان فراتر از امکانات و زیرساخت‌های زیارتی و خدماتی استان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی مورد توجه و اولویت قرار گرفته بود و حجم عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی در این ایام به انجام رسید اظهار داشت: زیرساخت‌های زیارتی در حال احداث از قبیل میدان بزرگ امام خمینی در قسمت شمالی حرم مطهر، توسعه ضلع شرقی حرم و بلوار پیامبر اعظم می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای زائرین و مجاورین باشد.

موسی‌پور گفت: یکی از مسایل مهم در ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران و مسافران، ضرورت ایجاد جذابیت در عرصه‌های مختلف گردشگری برای افزایش اقامت مسافران در استان بوده و در این خصوص زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید فراهم شود.

وی با اشاره به حضور کم‌نظیر زائران در شهر مقدس قم در ایام فاطمیه این امر را مایه خرسندی و نشانه عظمت این ایام در نزد مردم مؤمن کشورمان عنوان کرد و افزود: مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در استان قم وظایف مضاعفی بر عهده داشته و ایام تعطیل برای آنها معنا ندارد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی باید همواره برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر دخت موسی‌ابن‌جعفر(س) آمادگی کامل داشته باشند و اجرای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی را نیز در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به سفر اخیر به کشور مالزی از استقبال بسیار خوب مسئولان و علمای دینی این کشور از گسترش روابط فرهنگی با استان قم خبر داد و گفت: به زودی هفته فرهنگی استان قم با محوریت ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی در این کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم نیز در این جلسه با اشاره به خدمات ارزنده استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان قم در ایام نوروز در پذیرایی شایسته از زائران و مسافران، از همه تلاشگران عرصه خدمت‌رسانی به زائران این خطه مقدس قدردانی کرده و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت در ارایه خدمات به ویژه فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول