اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال تولید ملی تشدید شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده گفت: برای دستیابی به افق مورد نظر رهبری در تولید ملی، مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال تولید ملی باید تشدید شود.

مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال تولید ملی تشدید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با دعوت همگان به تقوای الهی به آغاز رأی‌گیری در 33 حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان تعهد و یکدلی و همراهی ملت است.

وی افزود: مرحله اول انتخابات با شکوه و زیبایى خاصى برگزار شد و از 290 نماینده، کار انتخاب 65 نماینده به دور دوم کشیده شده است که این نیز در 15 اردیبهشت ماه با یک حضور حماسى دیگر تکمیل خواهد شد.

امام جمعه لنده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت على‏بن موسى‌الرضا (ع) فرمودند «حضور پرشکوه ملت در انتخابات 12 اسفند، یکى دیگر از حرکت‌هاى تحسین برانگیز ملت در سال گذشته بود و امید است در مرحله دوم انتخابات نیز همین شکوه و زیبایى تکرار شود».

* رقابت‌های انتخاباتی تمام شد به فکر رفاقت و سازندگی باشیم

حجت‌الاسلام عبدالملکی با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در مرحله اول انتخابات تصریح کرد: رقابت‏ها پایان یافته و رفاقت‏ها بیش از پیش باید آغاز و کدورت‏هاى انتخاباتى باید برطرف و دفن شود و همه منتخبین و حامیان آنها با همراهی و همیاری و با اولویت‏بندى، به حل مشکلات اساسى مردم از قبیل ایجاد اشتغال، مبارزه با گرانى و تورم و حل مشکلات بپردازند.

وی یادآور شد: انتخابات مجلس نهم «نه» بزرگ ایرانیان به استکبار، دشمنان و بدخواهان آرمان ملت و کشور ایران بود که براى چند دهمین ‏بار دیدند که اگر با زبان تحریم و تهدید با ملت ایران سخن بگویند، با پاسخ پرصلابت و اقتدار ایرانیان روبه‌‏رو مى‏شوند.

* در سال تولید ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشدید شود

خطیب جمعه لنده افزود: در ادامه در سالى که به نام «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه ایرانى» مزین است، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادى بیش از پیش لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام عبدالملکی گفت: نباید به بهانه تولید و احترام به کار و سرمایه، این فرهنگ غلط ایجاد شود که فساد اقتصادى تحمل و توجیه شود چراکه  فساد اقتصادى نه تنها لازمه فعالیت و کار اقتصادى نیست بلکه در صورتى که فساد شایع شد، کارهاى اقتصادى با افول و شکست و سستى مواجه و از مسیر صحیح خویش خارج شده و به انهدام جامعه مى‏انجامد.

وی در ادامه افزود: ما برای بالا بردن سطح تولید ملی و بی‌نیازی از نفت باید به محیط کار، به جامعه کارگرى، به مسئله کارگاه‌ها و آموزش کارگران اهتمام ویژه‏اى داشته باشیم.

عبدالملکی یادآور شد: تولید ملی در گرو احترام و تکریم جامعه کارگری و اهتمام به مسائل آن است.

* ابوموسی تا همیشه به ایران و ایرانی تعلق دارد

خطیب جمعه لنده با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: تحولات منطقه با وجود آنکه توطئه‏هاى بیگانگان یا رژیم‏هاى وابسته به غرب در پى مدیریت آن است، همچنان معادلات را به سود گرایش‏هاى اسلام‏گرایانه ضد استکبار و جریان ریشه‏دار و عمیق بیدارى اسلامى رقم مى‏زند.

وی با اشاره به ادعای امارات نسبت به جزیره ابوموسی گفت: سال‌های متمادی کشورهای مختلفی درصدد جدایی نقاط مختلفی از این خطه پهناور بوده‌اند و تا قبل از انقلاب هم به خواسته خود نائل آمدند اما بعد از انقلاب دیدیم که دیگر شرایط، شرایط پهلوی نیست بلکه شرایط ایمان و عقیده و دلاوری مردم این کشور است که از تمامیت ارضی آن دفاع می‌کند و در یک کلام این یک مسئله تمام‌شده برای جهان است و جزیره ابوموسی به ایران و ایرانی تعلق دارد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول