اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خودشناسی مقدمه رشد و پیشرفت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه و تولیت آستانه مقدسه قم گفت: خودشناسی مقدمه خداشناسی و رشد و پیشرفت جامعه است.

خودشناسی مقدمه رشد و پیشرفت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان و فعالان قرآنی آستانه مقدسه قم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: اهتمام متولیان فرهنگی و قرآنی نسبت به آموزش و ترویج قرآن و معارف عترت از تکالیف و وظایف بزرگ عرصه علم و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه مهمترین نیاز در راه تعلیم و تعلم قرآن و رشد جامعه خودشناسی است افزود: نباید نسبت به خودشناسی غافل باشیم و در صورت تحقق خودشناسی و خداشناسی، جامعه رشد پیدا خواهد کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه والای انسان، باید بر دلیل تکریم انسان از سوی پروردگار عالم تامل کرد.

وی با عنوان این مطلب که برای درک هویت، ماهیت و جایگاه انسان باید رابطه بین خداوند و انسان را شناخت تصریح کرد: ارزش و خاستگاه انسان مستند به خلافت الهی است.

سعیدی ادامه داد: وقتی بنا بر این است که انسان خلیفه خداوند بر روی زمین باشد باید آثار خالق در وی نمایان باشد و رنگ، بو و نشانه کسی که از او جانشینی می‌کند را در خود متجلی کند.

وی بیان داشت: کسی که قائم مقام و خلیفه حق بر روی زمین است در صورتی که از مسیر خداوند خارج شود منحرف و از مقام انسانیت و هویتی که خداوند به او عنایت کرده است عزل می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تضمینی برای منحرف نشدن انسان از مسیر حق وجود ندارد ابراز داشت: انسان باید با استفاده از گوهر اختیار هویت خویش را حفظ و حراست کند و در غیر این صورت هویت انسانی او به هویت کلبیت تغییر پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: خداوند طیبات کرامات و انسانیت را به ما عطا کرده و ما وظیفه داریم با شناخت و عمل به ماموریت‌های انسانی در راه حفظ این موهبات الهی تلاش کنیم.

سعیدی گفت: برای حفظ هویت انسانی باید معرفت و خداشناسی خود را بالا ببریم و با اهل‌بیت(ع) انس و الفت پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: برای پرداختن، آموزش و ترویج قرآن باید ابتدا جایگاه خود را شناخته و به آن احترام بگذاریم.         

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول