اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

مبارزه با انحراف در گرو حمایت از نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: اگر قرار است امروز از تحریف‌ها و انحراف‌ها جلوگیری شود، باید به حمایت قدرتمندانه از نظام جمهوری اسلامی بپردازیم.

مبارزه با انحراف در گرو حمایت از نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید احمد حسینی‌خراسانی پنج‌شنبه ‌شب در مراسم بزرگداشت پنجمین سالروز ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: شهر قم خاستگاه اجتهاد و مرجعیت بوده و این مجلس نیز برای گرامی‌داشت یکی از فقهای بزرگوار شیعه برگزار شده است.

وی افزود: از مجموع روایاتی که از ائمه معصومین(ع) به دست ما رسیده استفاده می‌شود که مشیت خداوند بر آفرینش شخصیتی به عنوان حافظ دین و احیاگر مکتب الهی در هر دوره تاریخی تعلق گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه احیاگران و حافظان اسلام با توجه به شرایط زمانه و از سوی خداوند برگزیده می‌شوند گفت: امیر مومنان(ع) می‌فرماید «در هر مقطع زمانی، بنده‌ای از برگزیدگان خداوند مورد حمایت، توجه و عنایت ویژه پروردگار قرار می‌گیرد تا جامعه را در برابر ظلمت‌ها و تاریکی‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی موجود در جامعه به سوی حقیقت هدایت کند».

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز کرد: این امام همام می‌فرماید «در میان طرفداران ما اهل‌بیت و وفاداران به مکتب رسالت، هر از چند گاهی مردان عادل و عالمی به عنوان رجال دین قیام می‌کنند که دارای سه رسالت عظیم هستند».

حسینی‌خراسانی ادامه داد: برخی از افراد خائن به دنبال تحریف دین و وارونه جلوه دادن احکام الهی هستند و رجال دینی به مقابله با آنها برمی‌خیزند و هویت واقعی آنها را برای مردم تشریح کرده و خطر آنها را از اسلام دور می‌سازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وجود افراد فرصت‌طلب و دنیاطلب در هر دوره زمانی گفت: این اشخاص به وسیله ترویج خرافات و بدعت‌گذاری در دین به دنبال انحراف هستند و چنانچه این گروه در جامعه فعال شده و حقایق را به فراموشی بسپارند و نیز از احساسات مردم در راستای منافع شخصی خود استفاده کنند، رجال دینی با تمام توان قیام کرده و به روشنگری و انجام وظیفه می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: بر ‌اساس دستور پیامبر اسلام(ص) وظیفه عالمان دین، رسوا ساختن افراد فرصت‌طلب و ترویج‌کنندگان خرافات در جامعه است.

حسینی‌خراسانی با بیان اینکه برخی افراد بدون داشتن اطلاعات کافی به تفسیر قرآن و بیان احکام الهی می‌پردازند تا از این طریق جامعه را دچار انحراف سازند افزود: عالمان دین باید با این گروه که تفسیری خلاف واقع از دین ارائه می‌دهند به مبارزه برخاسته و چهره واقعی آنها را آشکار سازند.

این استاد حوزوی عنوان داشت: فقها در خط مقدم مبارزه با انحراف و گردانندگان آن هستند زیرا شناخته شده‌ترین عامل موثر در برابر این اقدامات، فقاهت است.

وی به سخنی از علامه حلی اشاره کرد و افزود: این فقیه بزرگ شیعه می‌گوید «فقه و فقاهت پشتوانه دین بوده و حافظان شرع و شریعت محسوب می‌شوند زیرا نقل‌کننده روایات اهل‌بیت(ع) هستند».

حسینی‌خراسانی گفت: دانشمندان بزرگی چون خواجه نصیرالدین طوسی احترام زیادی به فقها گذاشته و آنها را تکریم می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه والای فقها در نزد امامان معصوم(ع) اظهار کرد: در طول تاریخ همواره جریاناتی به دنبال جدا ساختن فقها از عموم مردم بوده‌اند به صورتی که افراد ضد دین بر اساس میزان مخالفت با فقاهت شناخته می‌شدند.

وی افزود: آنچه موجب حفظ اسلام شد، فقه است زیرا اگر فقها نبودند اسلام نیز وجود نداشت بنابراین فلسفه‌ای که خود را در مقابل فقه ببیند باطل خواهد بود اما گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی افراد فلان شاعر یا فیلسوف را احیاگر مکتب پیامبر معرفی می‌کنند و چنانچه از روی جهل این سخن را می‌گویند باید با اهلش هماهنگ باشند و اگر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده باشد یک خطر محسوب می‌شود.

حسینی‌خراسانی با تاکید بر تکریم همه دانشمندان علوم مختلف تصریح کرد: آنچه اسلام را حفظ کرده است، فقه و فقها هستند که یکی از آنها، آیت‌الله فاضل لنکرانی بود که امسال پنجمین سالروز رحلت آن فقیه بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت‌الله فاضل لنکرانی به ما آموخت که باید قدردان نظام جمهوری اسلام و ولایت فقیه باشیم که خاری است در چشم دشمنان و اگر قرار است امروز از تحریف‌ها و انحراف‌ها جلوگیری شود، باید به حمایت قدرتمندانه از نظام جمهوری اسلامی بپردازیم.

وی به تلاش‌های علمی و عملی آیت‌الله فاضل لنکرانی در زمینه مبارزه با انحرافات و فتنه وهابیت اشاره کرد و افزود: این فقیه عالیقدر عقیده داشت که باید فاطمیه را باشکوه‌تر از گذشته برگزار کرد زیرا دشمنان بر روی این مسئله تمرکز کرده‌اند.

حسینی‌خراسانی گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی بر این عقیده بود که علمای اهل سنت باید خطبه فدکیه را مطالعه کنند زیرا عدم بیان این خطبه برای آنها یک انحراف تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول