اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج عشایری:

70 درصد عشایر عضو بسیج هستند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج عشایری گفت: 370 هزار نفر از عشایر در تشکل بسیج سازماندهی شدند و این یعنی حدود 70 درصد از جامعه عشایر عضو بسیج هستند.

70 درصد عشایر عضو بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار مهدی جمشیدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی کنگره سرداران شهید عشایر سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان اظهار داشت: جامعه عشایر کشور به دلیل مؤلفه‌هایی که در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی می‌تواند ایفای نقش کند، جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و شاهد بودیم که امام (ره) جامعه عشایری را در کنار نیروهای مسلح کشور قلمداد می‌کردند.  

وی افزود: بر‌اساس تدبیر سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 بنا شد علاوه بر کنگره‌های استانی هر یک از اقشار بسیج هر سال از هر قشر یک شهید شاخص از میان شهدای خود انتخاب کنند تا بتوانیم کنگره را برگزار کنیم.

جمشیدی ابراز داشت: از سال 89 که نخستین کنگره شهدای عشایری کشور برگزار شد، این کنگره به نام شهید امام‌قلی عزیزی فرمانده یگان رزم عشایر فارس با حضور استان‌های جنوبی و مرکزی کشور برگزار شد و دومین کنگره با حضور استان‌های غرب و شمال غرب با محوریت شهید شاخص شهید رحمتی‌زاده فرمانده گردان و معاون عملیات نبی اکرم در کرمانشاه برگزار شد. 

وی تصریح کرد: سومین کنگره در استان کرمان با محوریت شهید شاخص کشوری احمد سلیمانی به عنوان بسیج شاخص ‌عشایری در کشور معرفی شد.

جمشیدی عنوان کرد: جامعه عشایری نسبت به جمعیت خود بیشترین تعداد شهدا و حضور در دوران دفاع مقدس را ‌دارد.

وی گفت: امروز می‌توانیم بگویم که یک درصد جمعیت جامعه دنیا را داریم و در معاملات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ‌ایران یک کفه ترازو و در کفه دیگر دنیا قرار دارد. 

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی عشایر کشور‌ بیان داشت: 25 درصد از تولیدات دامی کشور و 40 درصد از تولیدات صنایع دستی توسط جامعه عشایر تأمین می‌شود.

جمشیدی خاطر نشان کرد: تنها جامعه و قشر که در کشور همیشه به صورت 100 درصد به فرمان مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت داشته، جامعه عشایری است.

وی گفت: جامعه عشایری یک فرهنگ بکر دینی و ایرانی دارد و ساختار اجتماعی اصیل ایرانی و اسلامی در آن حاکم است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: ‌عشایر از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور در 60 درصد از مناطق حضور دارند و در مکان‌‌هایی که نیروهای امنیتی حاضر نیستند، عشایر تأمین ‌کننده امنیت هستند.

‌وی با بیان اینکه جامعه عشایری حضور فعالی در سازمان بسیج دارند، تصریح کرد: برنامه‌های فراوانی از جمله محرومیت‌زدایی مناطق محروم برای عشایر کشور طراحی شده و امروز 370 هزار نفر از عشایر در تشکل بسیج سازماندهی شدند این یعنی حدود 70 درصد از جامعه عشایر عضو بسیج هستند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول