اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

جمعیت عشایر رو به کاهش است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: در کنار این حریت و آزردگی بحث تولید است که عشایر 27 درصد از لبنیات و گوشت را تولید می‌کنند، اما در سال‌های اخیر جمعیت عشایری کشور رو به کاهش است.

جمعیت عشایر رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی کنگره سرداران شهید عشایر سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان اظهار داشت: هر جلسه‌ای تشکیل می‌شود، روح شهدای بزرگوار همواره ناظر بر اعمال و کردار ما است.

وی افزود: در زمینه عشایر زیباترین و پر‌مغز سخن را امام خمینی (ره) دارد که می‌فرمایند «عشایر ذخایر انقلاب هستند» ‌و ما واقعاً این را با تمام وجود لمس کرده‌ایم.

نجار ابراز داشت: عشایر همیشه در وجودشان تأسی به امام حسین (ع) و یاران و انصار شهدای کربلا یک حریت و آزردگی در وجودشان است و طی تاریخ هرگز زیر بار ظلم و بی‌عدالتی نرفتند و همواره با ظلم در حال ستیز بوده‌اند.

وی گفت: در کنار این حریت و آزردگی بحث تولید است که عشایر 27 درصد از لبنیات و گوشت را تولید می‌کنند، اما در سال‌های اخیر جمعیت عشایری کشور رو به کاهش است.

نجار عنوان کرد: عشایر همواره از مرز و بوم این کشور چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از نظام خدایی و الهی دفاع کرده‌اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: عشایر نسبت به جمعیت خود شهدای گرانقدر زیادی تقدیم به نظام مقدس کرده‌اند و 10 هزار بسیجی فعال، 15 هزار بسیجی عادی و 2 هزار و 500 رزمنده در دوران دفاع مقدس گواه این مسئله است.

سردار روح‌الله نوری فرمانده سپاه ثارالله کرمان در این جلسه اظهار داشت: استان کرمان 6 هزار و 500 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم به انقلاب کرده‌اند و نخستین کنگره سرداران شهید کشور در استان کرمان برگزار شد که بسیار کم‌نظیر بود و بعد از آن در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: احمد سلیمانی شهید ‌شاخص عشایری کشور از استان کرمان انتخاب شد و شهید شاخص عشایری استان کرمان شهید شول است.

انتهایی پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول