اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

همدان باید قطب آموزش عالی کشور باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: با تلاش و همکاری رؤسای دانشگاه‌ها، استان همدان باید به قطب آموزش عالی در غرب کشور و به استان دانشگاهی تبدیل شود.

همدان باید قطب آموزش عالی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل صبح امروز پنج‌شنبه در اختتامیه نخستین دوره هفته آموزش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان اظهار داشت: همه رؤسای دانشگاه‌های استان باید با هم همکاری کنند تا استان همدان به قطب آموزش عالی در غرب کشور و به استان دانشگاهی تبدیل شود.

وی ادامه داد: امسال کشور ایران در منطقه توانسته رتبه نخست علمی را کسب کند و رقیب اصلی‌مان ترکیه را در ابعاد کمی و کیفی پشت سر گذارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: باید شرایط تحقیق و پژوهش را برای پژوهشگران استان فراهم کنیم چرا که در حال حاضر با شرایط بسیار سخت و با حداقل‌ها کار می‌کنند و گاهی اوقات مجبور می‌شوند به خاطر یک آزمایش کوچک به استان‌ها و شهرستان‌های اطراف بروند.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم از تمام امکاناتی که داریم بیشترین استفاده را بکنیم و سیاست اصلی ما در استان توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره‌های ارشد و دکتری باشد چرا که تنها راه تولید علمی مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

زلفی‌گل افزود: در گذشته ما فقط یک دانشگاه وابسته به وزارت علوم در استان داشتیم اما در حال حاضر پنج دانشگاه شامل دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه صنعتی، سید جمال‌الدین اسدآبادی وابسته به این وزارتخانه‌ هستند و اخیراً نیز مجتمع آموزش عالی نهاوند ویژه دختران به ثبت رسیده که این برای ما خوشایند است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 86 ما در زمینه مقطع دکتری فقط 9 دانشجو را جذب کردیم که این تعداد در سال گذشته به 150 دانشجو و در سال آینده نیز به 200 دانشجو خواهد رسید و همچنین از 12 رشته تحصیلات تکمیلی به 163 رشته در استان رسیده است.

زلفی‌گل در بحث هفته معلم یادآور شد: ما باید در رفتار و کردار و عمل‌مان کاری کنیم که دانشجو از ما یاد بگیرد چرا که ما تربیت شده اساتیدی هستیم که با نگاه احترام و فرزند گونه ما را به اینجا رساندند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اذعان کرد: بهترین و مستعدترین بچه‌ها در زیر دست ما پرورش پیدا می‌کنند و اگر با آنها رفتار محبت‌آمیز داشته باشیم و اطلاعات را صادقانه در اختیار آنها قرار دهیم معلم هستیم و کوتاهی نکردیم.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر به گونه‌ای عمل کردیم که مشکل دانشجو را مشکل خودمان دانستیم آن وقت است که زندگی چه برای خودمان و چه برای دانشجویان ما اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول