اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

توان رقابت با کالاهای خارجی را داریم

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: حداقل 80 درصد تولیدات داخلی با ارزش افزوده بیشتر توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند.

توان رقابت با کالاهای خارجی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان به سمت افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود بروند بدون شک این قدرت رقابت بیشتر می‎شود.

وی افزود: باید با نظارت، بازرسی و کنترل بازار در راستای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و فراهم کردن زمینه‎های لازم در این راستا تلاش کنیم.

جهانبخش با اشاره به گرانی موجود در بازار یادآور شد: بالا رفتن نرخ طلا و ارز به بی‎ثباتی بازار کمک کرد و بعد از بالا رفتن ارز بدون اینکه یک درصد واردات کالا داشته باشیم، قیمت کالاهای خارجی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این فراز و فرودهای اخیر موجب شد عده‎ای با سوءاستفاده از شرایط موجود به خرید سکه روی آورند و می‎خواستند از این طریق به دولت و نظام ضربه بزنند که با کاهش نرخ ارز، این عده از چرخه قدرت‎نمایی خارج شدند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: قیمت‎ها در بازار سیر صعودی دارد و اگر مراقبت نکنیم دامن همه را می‎گیرد و با قانع کردن کسبه به سود منصفانه از ملتهب شدن بازار جلوگیری کنیم.

جهانبخش گفت: بازرسان و مسئولان وارد شوند و زمینه سوءاستفاده سودجویان را از بین ببرند و با متخلفان قاطعانه برخورد کنند.

وی با تاکید بر حساسیت بیشتر برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن تابستان در کیفیت و نگهداری کالاهای با تاریخ مصرف محدود و شرایط خاص حساسیت و دقت ویژه داشته باشیم.

جهانبخش ادامه داد: مردم به ما اعتماد کرده‏اند و باید با تنظیم و کنترل بازار و مراقبت این اعتماد را که سرمایه اصلی نظام است افزایش دهیم و آن را پاس بداریم.

استاندار بوشهر گفت: نان رزق همه مردم است و معتقد هستیم به صورت ویژه نظارت بر کیفیت نان را به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار در نوروز افزود: تلاش همه مسئولان و دست‏اندرکاران و دستگاه‎ها بویژه تعزیرات حکومتی برای کنترل بازار در ایام نوروز قابل تقدیر است.

جهانبخش اظهار داشت: تعزیرات بعد از یک دوره رکود، در این ایام اثرگذاری و اثربخشی قابل توجهی داشته و توانسته است در بازار با قدرت بیشتری در راستای تنظیم بازار عمل کند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول