اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 50 سال آینده

زبان فارسی باید زبان علمی دنیا باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: در 50 سال آینده زبان فارسی باید زبان علمی دنیا باشد.

زبان فارسی باید زبان علمی دنیا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام مصطفی رستمی صبح امروز پنج‌شنبه در اختتامیه نخستین دوره هفته آموزش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان همدان اظهار داشت: امروز در عرصه مبارزه با ایران اسلامی دشمنان قلب و مغز دانشمندان ما را نشانه گرفته‌اند.

وی ادامه داد: واقعیت علم و ارزش و جایگاه علم در دین مبین اسلام مطرح شده و به این امر باید بیشتر توجه کنیم چرا که جامعه جاهل عربستان با علم آغاز شد و در آنجا خدا خود و پیامبرش را معلم خواند و این قداست جایگاه معلم را به ما نشان می‌دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: خدا در قرآن و دین مبین اسلام دانش را نه مانند روزه که برای کودک و سالمند نباشد بلکه مانند نماز برای تمام افراد واجب دانسته است.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ گذشته افراد به اهمیت دانش رسیدند و امروز نیز در ایران بازگشت به اصالت‌ها و هویت‌ها و دین باعث شده تا در طلایه و آغاز راه علمی باشیم.

رستمی در پایان سخنانش گفت: در 50 سال آینده زبان فارسی باید زبان علمی دنیا باشد چرا که شما ثابت کردید که در تولید علم دارای رتبه نخست هستید که در قدرت علمی نیز باید نخست باشید.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول