اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

اردبیل 21 اردیبهشت میزبان هفته فرهنگ رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اردبیل برای نخستین بار به عنوان برگزار کننده جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی میزبان هفته پاسداشت فرهنگ رضوی است.

اردبیل 21 اردیبهشت میزبان هفته فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی شامگاه چهارشنبه در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: این برنامه با هدف معرفی و تجلیل از آثار برگزیده در حوزه فرهنگ رضوی است که همزمان با ایام میلاد بانوی نور و آئینه انیسه اطهر فاطمه زهرا (س) در اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این مناسبت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نظیر کتاب، نمایش، حوزه رسانه، مداحان و شعرا و پدیدآورندگان آثار مختلف در این حوزه به صورت جداگانه بخش‌های عرضه تولیدات و تجلیل از بهترین سروده‌ها، نوشته‌ها و خلاقیت‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با تداوم آن در سال‌های آینده بستر برای تولید آثار در حوزه فرهنگ رضوی مهیا شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همزمان با این هفته در اردبیل جمعی از خادمان فرهنگ منور رضوی از منطقه شمالغرب ایران مورد تجلیل قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: قرار است از این افراد در مراسم پایانی هفته فرهنگ رضوی تجلیل شود که در ساعت 18 روز سه‌شنبه 26 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

شرفی ادامه داد: هفته فرهنگ رضوی در پی تاکیدات صورت گرفته در کشور مبنی بر ضرورت ترویج نام و سیره حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و فرهنگ منور رضوی در جامعه و تصویب شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره امام رضا (ع) به منظور جریان‌سازی فرهنگی و گسترش برنامه‌های مربوط به این فرهنگ غنی و بسیار ارزشمند در تمام روزهای سال و نیز عرضه آثار فاخر مرتبط با سیره امام هشتم (ع) از 21 تا 26 اردیبهشت ماه جاری و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) در اردبیل و چند شهر دیگر این استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از آنجائی که اردبیل توانست جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی را با همکاری اعضای دبیرخانه آن به شکل شایسته برگزار و نیز آثار فاخر فرهنگی مرتبط با این موضوع از این استان ارایه شد از همین روی این استان به عنوان یکی از استان‌های میزبان برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی برگزیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه بیان داشت: برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگ رضوی به شکل کاروانی در شهرهای گوناگون استان اردبیل برگزار خواهند شد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که همه ساکنان این استان بتوانند از آنها استفاده کنند.

شرفی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاح هفته فرهنگ رضوی در اردبیل ساعت 18 روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری در نگارخانه خطایی مجموعه باستانی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی با حضور معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و جمعی از اساتید و شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد؛ همزمان با برگزاری این هفته نمایشگاه آثار، کتب و تالیفات جدید، آثار برگزیده 10 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شامل فراخوان، پوستر، کتاب و تندیس جشنواره با مجموع بیش از 250 اثر در اردبیل برپا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نمایش چندین فیلم داستانی کوتاه و بلند با موضوع امام رضا (ع) به شکل رایگان، اجرای ویژه برنامه‌های مداحی، شعرخوانی و قرائت قرآن مجید با حضور قاریان برجسته کشور را از برنامه‌هایی اعلام کرد که قرار است در طول این هفته در شهر اردبیل و چند شهر دیگر این استان مانند مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و پارس‌آباد اجرا شوند.

انتهای پیام/ر10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول