اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه:

متولیان فرهنگی در شناساندن عالمان ربانی کوتاهی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: متولیان فرهنگی تاکنون در قبال شناساندن منزلت و قدر عالمان ربانی استان کرمانشاه کوتاهی کرده‌اند.

متولیان فرهنگی در شناساندن عالمان ربانی کوتاهی کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری در جمع برگزارکنندگان همایش نکوداشت عالمان ربانی کرمانشاه،‌ اظهار کرد: رسالت اصلی ما تبیین و اجرایی‌کردن منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است.
وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سفر اخیر خود به کرمانشاه در جمع روحانیان و نخبگان و برگزیدگان استان کرمانشاه از علمای بنام این خطه مثل حضرت‌ آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی،‌ آیت‌الله حاج‌آخوند و شهید آیت‌الله بهاءالدین عراقی یاد کرد و گفت: چهره حقیقی علمی، ادبی و هنری این منطقه آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست و مراکز تبلیغات و صدا و سیما باید به کمک زبدگان منطقه، در این زمینه تلاش کنند.
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تاکید کرد: هدف اصلی این همایش، ‌شناساندن این عزیزان به مردمان این دیار و لبیک‌گویی به مطالبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.
رئیس شورای نخبگان و اساتید دانشگاهی استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم؛ با فراوانی دشمنان و باریدن فتنه‌ها، همه چیز دست به دست هم داده تا ایمان و اعتقاد و ارزش‌های اسلامی ملت ایران را بین برود، لذا بیش از هر زمانی نیاز به معرفی و شناساندن کسانی داریم که یادشان و گفتارشان،‌ ما را به یاد پروردگار بیندازد و مصداق اعلای این صفات، عالمان ربانی و وارسته‌اند.
مهری با اشاره به وجود شخصیت‌های وارسته و ممتاز روحانی در خطه کرمانشاه، تصریح کرد: در 200 سال گذشته در منطقه کرمانشاه، شاهد وجود بزرگانی همانند آیت‌الله موسی بن جعفر کرمانشاهی، شیخ آقا بزرگ تهرانی، حکیم کرمانشاهی، سردار کابلی، ‌مرحوم علامی، اخوان کاظمی، شیخ فرج‌الله هرسینی، شیخ محمدرضا هرسینی،‌خاندان جلیلی، خاندان میبدی، ‌خاندان حاج‌آخوند، آل آقا و محمدی عراقی کنگاوری بوده‌ایم و این بزرگان منشا خیر و برکت برای کرمانشاه بوده‌اند.
وی ادامه داد: در مقطعی که من احصاء کردم بیش از پنج مجتهد مسلم و واجد شرایط تقلید در این خطه، رحل اقامت افکنده‌اند و تشنگان خرمن معرفت و معنویت،‌ بهره‌های فراوانی از درک حضور آنان برده‌اند، اما امروز متاسفانه منزلت و قدرشان مجهول و حتی نام آن‌ها برای اکثر مردمان این دیار ناشناخته مانده است و این مظلومیت علمای این سامان را می‌رساند.
این نویسنده بسیجی با انتقاد شدید از کوتاهی متولیان فرهنگی استان کرمانشاه، افزود: حوزه علمیه در قبال رفع مظلومیت و مجهولیت منزلت بزرگان این استان، رسالت سنگین و وظیفه خطیری بر عهده دارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان کرمانشاه ادامه داد: گام اول را با همکاری استانداری کرمانشاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برداشتیم و همایش تجلیل از علمای خطه کرمانشاه 27 آذر ماه سال جاری مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور شخصیت‌های استانی و کشوری و نخبگان علمی دانشگاه و حوزه‌های علمیه در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با دعوت از همه اهل فضل و قلم برای حضور در این همایش،‌ تصریح کرد: انتظار داریم حوزه علمیه و نخبگان دانشگاهی با ارسال مقالات و حضور خود، در برگزاری این همایش ‌سهیم باشند.
مهری در پایان خاطر‌نشان کرد: در این همایش از سخنرانان مطرح کشوری و حضور مسئولان و شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی استفاده می‌کنیم، ضمنا در حاشیه این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با حضور خانواده‌های نجومی،‌ حاج‌آخوند و عراقی از آثار آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی، آیت‌الله حاج‌آخوند و شهید آیت‌الله بهاءالدین عراقی رونمایی می‌شود.
شایان ذکر است، مقام هدایت‌گری آیت‌الله سیدمرتضی نجومی، آیت‌الله بهاءالدین محمدی‌عراقی و آیت‌الله مجتبی حاج‌آخوند در همایش عالمان ربانی و الگوهای هدایتگری خطه کرمانشاهان ارج نهاده می‌شود.
براساس این گزارش، همایش نکوداشت عالمان ربانی و الگوهای هدایتگری خطه کرمانشاه، 27 آذر‌ ماه سال جاری در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.
زندگی و شخصیت علمی و عملی این علما اعلام، عصر و اوضاع تاریخی معاصر آن عالمان فرزانه و زادگاه این فرهیختگان از محور‌های کلی این همایش است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول