اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن

کارنامه متولیان فرهنگی کاشان درخشان بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: متولیان فرهنگی کاشان در مقابله با «شبیخون و قتل عام فرهنگی»دشمن کارنامه‌ای درخشان داشته‌اند.

کارنامه متولیان فرهنگی کاشان درخشان بوده است

حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه گل عفاف کاشان در کانون فرهنگی الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت و امنیت در برابر خطرها است اظهار داشت:

وی افزود: رایج شدن و عادی شدن بی‌بندوباری در جامعه موجب به خطر افتادن امنیت خانواده و اجتماع شده و آمار طلاق‌ها را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول عفاف و حجاب را برای مردان نیز لازم دانست و گفت: اسلام برای حجاب آقایان نیز توصیه کرده و تأکید دارد تا مردان نیز حدود شرعی حجاب را باید رعایت کنند.

به گفته وی باید از تمامی امکانات موجود از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها، تولید فیلم‌های سینمایی کوتاه، انیمیشن و سی‌دی‌های آموزشی، کتاب‌های دینی و جزوه‌های آموزشی جهت فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در جامعه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و نیز القای اهمیت این فرهنگ به جوانان که دارای بینش و درک بالایی از مسائل پیرامون خود هستند دیگر به تأکید و توصیه‌های بیش از حد در این موضوع نیاز چندانی نیست.

حسینی با اشاره به برپایی نمایشگاه گل عفاف در این شهرستان یادآور شد: این نمایشگاه‌ها در زمینه ارتقای سطح فرهنگی جوانان و نوجوانان تأثیرگذار بوده و موجب افزایش آگاهی آنان نسبت به امر عفاف و حجاب می‌باشد.

وی در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط متولیان این بخش را برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن قابل تقدیر دانست و اذعان داشت: متولیان فرهنگی با بضاعتی که داشتند در مقابل تهدیدات فرهنگی گسترده و فراگیر دشمن و به تعبیر مقام معظم رهبری '"شبیخون و قتل عام فرهنگی ''دشمن کارنامه‌ای درخشان داشته‌اند.

به گفته وی دشمن با وجود استفاده از تمامی توان و امکانات و تجهیزات رسانه‌ای خود به اهداف خود نرسیده است و شکست دشمن در میدان فرهنگی نیز به دلیل  عنایت و توجهات اهل بیت(ع) بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اجرای گفتمان‌های دینی با موضوع حجاب و عفاف و ارائه کتاب‌های فرهنگی مذهبی و پاسخ به شبهات جوانان توسط کارشناسان خود گام‌های مؤثری را در این زمینه برداشته است.

حسینی، اجرای طرح‌های مدرسه به مدرسه، پاتوق‌های فرهنگی و طرح گفتمان‌های دینی در سطح مساجد، مدارس و مراکز آموزشی را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کاشان عنوان کرد و افزود: برنامه‌های اجرا شده با استقبال خوبی از سوی جامعه هدف یعنی جوانان روبرو شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول