اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

مهم‌ترین اصل در تثبیت نظام حضور مردم در انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله مهم‌ترین اصولی که در تثبیت نظام نقش اساسی دارد حضور پرشکوه مردم در انتخابات است.

مهم‌ترین اصل در تثبیت نظام حضور مردم در انتخابات است

حمیدرضا فولادگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارائه کردیم تا انتخابات یک مرحله‌ای شود اما با حدود یک رأی کم‌تر این پیشنهاد تصویب نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کاندیداها در مرحله اول انتخابات باید یک چهارم کل آراء را برای ورود به مجلس کسب کنند، کشیده شدن انتخابات مجلس در برخی شهرها به دور دوم طبیعی است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه در مرحله دوم 130 نفر برای انتخاب 65 نفر رقابت می‌کنند، گفت: اگر چه در مرحله دوم حوزه‌های انتخاباتی محدود شده و فشردگی انتخابات مرحله نخست را ندارد اما حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تکمیل‌ کننده و تمام‌ کننده مرحله نخست انتخابات است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بر تمام کردن این کار نیمه‌تمام و شکوه بیش‌تر مرحله دوم تأکید کرده‌اند.

فولادگر با اشاره به برنامه سنگین تبلیغاتی دشمنان برای حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: بیش‌تر برنامه‌های خبری و تحلیل دشمنان برای دل‌سرد کردن از حضور در انتخابات بود و فشارها، تهدیدها، تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و نظامی نیز در این مدت افزایش یافت اما هیچ‌گونه تأثیری بر مشارکت مردم در انتخابات نداشت.

وی با بیان اینکه مشارکت پرشکوه مردم در تثبیت وضعیت نظام تأثیر بسزایی داشت، تأکید کرد: آنها قصد داشتند در صورت حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات جو تبلیغاتی جدیدی به راه بیاندازند، تحریم‌ها را افزایش داده و در راستای توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز تلاش بیش‌تری کنند که تیر خیالشان درباره حضور کم‌رنگ مردم به سنگ حمایت بی‌بدیل مردم ایران از نظام برخورد و آنها از مقاصد خود دل‌سرد شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقش حضور مردم در تثبیت ارکان نظم بار دیگر به خوبی مشخص شد و پس از این حضور ادبیات آنها تغییر کرد به گونه‌ای که این حضور زمینه‌ساز ادامه مذاکرات 1+5 شد.

*‌ اصلاح بودجه سرانه استان اصفهان مهم‌ترین دغدغه نمایندگان

فولادگر درباره شاخص‌ترین کار نمایندگان اصفهان در مجلس نهم بیان کرد: بخشی از این کار به نمایندگان استانی باز می‌گردد که اصلاح بودجه سرانه استان اصفهان باید جزو اولویت‌های نمایندگان استانی باشد.

وی اضافه کرد: دفاع از حق‌آبه کشاورزان استان، جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و غیرقانونی آب در بالادست، جلوگیری از طرح‌های غیر کارشناسی و غیر عادلانه درباره خط مرزی، پی‌گیری منابع لازم برای اتمام پروژه‌های انتقال آب و ایجاد منابع جدید در این زمینه، جبران خسارت خشک‌سالی و دفاع از حق قانونی تمام استان‌هایی که از رودخانه زاینده‌رود بهره‌مند می‌شوند، باید از دیگر فعالیت‌های نمایندگان مجلس نهم باشد.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان استانی باید طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کنند که به صرفه‌جویی مصرف آب شرب و کشاورزی منجر شد که این موضوع نیازمند بازسازی شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، شرب و الزام صنایع به طرح‌های صرفه‌جویی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به سرمایه‌گذاری‌های کلان در پروژه‌های بزرگ کم‌تر توجه شده است، بیان کرد: لازم است سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در بحث صنعت و معدن، کشاورزی و منابع طبیعی، گردشگری، صنایع پایین‌دست منابع نفت و گاز، نساجی، قطعه‌سازی و خودروسازی، صنعت سنگ و موارد دیگر که از استعدادهای بالقوه اصفهان است، انجام شود تا زمینه رشد بیش‌تر استان اصفهان فراهم شود.

فولادگر ادامه داد: استان اصفهان 150 رشته از 250 رشته صنایع دستی را داراست که به همراه اکوتوریسم (طبیعت‌گردی) می‌تواند زمینه‌های اشتغال و جذب سرمایه فراهم کند.

وی بخش دیگر فعالیت‌های نمایندگان اصفهان را مربوط به نمایندگان شهرستان دانسته، گفت: همان‌طور که درباره بودجه استان نسبت به کشور محدودیت‌هایی است در شهرستان اصفهان نیز تقسیم بودجه استانی عادلانه نبوده است، ضمن اینکه این بودجه اندک نیز تنها در بخش‌های شرقی و اداراتی که در شهرستان نیز شعبه دارند، انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پروژه‌های مدیریت شهری و عمران شهری از اعتبارات شهرداری و بودجه استان نیست و به طور کامل از درآمدهای شهرداری تأمین می‌شود، بنابراین لازم است توزیع درآمدهای شهری و توسعه متوازن آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: توسعه متوازن باید عدالت‌محور باشد به گونه‌ای که شرایط اقلیمی و آمایش سرزمین به معنای بهره‌برداری از مزیت‌های نسبی با توجه به شرایط اقلیمی در آن لحاظ شود.

فولادگر مهم‌ترین مسئله شهرستان اصفهان را معضل آب برشمرد و اظهار داشت: تفاوت کشاورزان شرق و غرب اصفهان در این است که در شرق اصفهان عمده منبع درآمد از کشاورزی است و با توجه به اینکه بخش عمده کشاورزان در شرق استان مستقر هستند بنابراین با خشک‌سالی از امرار معاش عادی خود محروم شدند.

وی ادامه داد: بنابراین دفاع از حق‌آبه و سهم عادلانه آب کشاورزان اصفهان و اتمام پروژه‌های اتمام آب به طور ویژه برای اصفهان باید از اولویت‌های نمایندگان مجلس نهم باشد.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای شرق اصفهان باید منابع درآمدی دیگری به جز کشاورزی نیز لحاظ شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان، کشاورزی در آینده نمی‌تواند تأمین‌ کننده زندگی مردم شرق باشد و باید با سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های زیست‌محیطی، گردشگری، صنایع دستی، خدمات، حمل‌ و نقل، صنایع و معادن به ویژه صنعتی کردن این منطقه، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی مشاغل جدیدی ایجاد شود.

وی تأکید کرد: تکلیف پروژه‌های ناتمامی مانند مصلا، ورزشگاه نقش‌جهان، مترو و سالن اجلاس سران باید در دوره نهم مشخص شده و به پایان برسد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول