اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

رونمایی از نخستین نرم‌افزار ملی آنتی‌ویروس‌ها

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حمایت معاونت فناوری اطلاعات امروز نخستین نرم‌افزار ملی آنتی‌ویروس‌ها یا مقابله با بدافزارها رونمایی می‌شود.

رونمایی از نخستین نرم‌افزار ملی آنتی‌ویروس‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نسرین سلطانخواه بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد شروع به کار چند دستاورد ارزشمند در استان فارس بودیم که بهره‌برداری از یک واحد نیمه صنعتی انرژی‌های نو، تولید متالوم و نیروگاه‌های خورشیدی این استان از جمله این دستاوردها است.

این مقام فناوری افزود: این نیروگاه خورشیدی در حال بهره‌برداری است که برای توسعه آن از صفحه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود که می‌تواند 500 کیلووات انرژی تولید کند.

وی اضافه کرد: گسترش و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از برنامه‌های بعدی معاونت فناوری اطلاعات است.

سلطان خواه بیان کرد: انرژی‌های جدید در کشور ما نیز به موازات دست‌یابی به علم و بومی‌سازی آن در استفاده از این انرژی اقدامات خوبی انجام شده است که در این راستا از طریق ستاد انرژی‌های نو 15 دانشگاه کشور روشنایی محوطه‌های خود را از طریق انرژی خورشیدی انجام می‌دهند که امسال از این طرح‌ها رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج استان کشور امسال برای اجرای این طرح مهیا می‌شوند که دانشگاه‌های این استان‌ها در مناطق پرنور هستند و باید از این طرح‌ها پشتیبانی شود.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: تولید الکل زیستی که باید پشتیبانی شود و گسترش داشته باشد، 100 هزار لیتر در روز تولید می‌شود.

این مقام فناوری ابراز داشت: یکی از قراردادهایی که با وزارت صنعت داشته‌ایم تولید خودروهای برقی است.

وی بیان کرد: امیدواریم سال آینده برای توسعه نیروگاه خورشیدی شیراز کمک و پشتیبانی خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول