اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

تبریز آمادگی ایجاد آکادمی علوم و فنون را دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهر تبریز وجود دارد، زمینه ایجاد آکادمی بزرگ دانش، فرهنگ، هنر و فنون فراهم است.

تبریز آمادگی ایجاد آکادمی علوم و فنون را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدحسین فرهنگی در مراسم گرامیداشت هفته آموزش و تجلیل از اساتید بازنشسته، مدرسان و کارشناسان نمونه دانشگاه تبریز با اشاره به تحصیل بیش از 100 هزار دانشجو در این منطقه که به تدریج در مقاطع تحصیلی دوره­های تکمیلی می­شوند، اظهار کرد: دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت­های خود و ارتباط با سایر دانشگاه‌های بزرگ استان از جمله دانشگاه­های صنعتی سهند، هنر اسلامی، شهید مدنی­آذربایجان، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می­تواند با انسجام و همگرایی میان این دانشگاه­ها نخستین آکادمی بزرگ دانش، فرهنگ، هنر و فنون را در شهر بزرگ ایران اسلامی پی­ریزی کرده و این حرکت را در حوزه­های مختلف دنبال کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم به دانشگاهیان و فرهنگیان همچنین گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری گفت: دلیل اینکه سالروز شهادت این استاد بزرگ به عنوان روز معلم تعیین شده این است که ایشان نه تنها یک شخصیت محقق و دانشمند بوده بلکه همه وجود خود را با همه توانمندی­های علمی و مختصات ویژه­‌اش برای توجه به نیاز و حرکت به منظور رفع دغدغه­های جامعه معطوف کرده بود.

وی با اشاره به جایگاه شهدا افزود: اینکه شهدا با دیگران دارای تفاوت اساسی هستند به وجود همین نگرانی آنان نسبت به مسایل جامعه برمی­گردد همانطور که این دغدغه شهید مهندس باکری دانشجوی دانشگاه تبریز را به کوهستان­های کردستان و آذربایجان می­کشاند و سپس به سمت جبهه­های مبارزه با متجاوزان سوق می­دهد و در این راه از آسایش خود می­گذرد.

فرهنگی با بیان اینکه این نگرانی را نیز می­توان در تمام مراحل زندگی و آثار استاد مطهری رصد کرد، افزود: استاد مطهری همانطور که وقتی در جایگاه یک فیلسوف و عارف بزرگ قرار دارد به دلیل نیاز جامعه در حالیکه دیگران بر او خرده می­گیرند دست به نگارش داستان برای جوانان می­زند.

وی، حضور استاد مطهری در حوزه­های متنوعی از دانش و اظهارنظرهای دقیق علمی و پژوهشی را ناشی از توجه این استاد بزرگ به خلا­های موجود جامعه عنوان کرد و گفت: برای نمونه استاد مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران همچنین منطبق با اسلوب و پژوهش­های روز جامعه، مسئله­ای را مطرح کرده و فرضیه‌ای را ارائه می دهد که نظر خود را با مستندات به زیبایی به اثبات می­رساند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کتاب نه یک متن ادبی و نه یک متن پرشور حماسی بلکه از نخستین سطور تا پایان رایحه پژوهش و تحقیق از آن به مشام می­رسد، گفت: بر همین اساس دانشگاه تبریز باید این رسالت بزرگ را با تمام وجود همانطور که شهید مطهری و نیز شهدای هسته­ای که با بذل جان خود در راه­ علم و دانش در ماه­های اخیر آن را نشان دادند، ادامه دهد.

فرهنگی در ادامه همچنین آمادگی خود و مجلس شورای اسلامی را، برای همکاری در توسعه دانشگاه تبریز اعلام کرد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول