اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

دست نیافتنی نشان دادن شخصیت زهرا (س)، ظلم به حقانیت اوست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ شخصیت وارسته حضرت زهرا (س) را دست نیافتنی نشان دادن، ظلم واقعی به حقانیت آن حضرت در مسیر متعالی حیات طیبه است.

دست نیافتنی نشان دادن شخصیت زهرا (س)، ظلم به حقانیت اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی بهزاد صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ایام ولادت حضرت زهرا و هفته زن در اردبیل اظهار داشت:‌ هر چند حضرت زهرا (س) معصوم و دارای نور و رحمت الهی است اما اینکه عده‌ای بخواهند آن حضرت را از سلک بشر عادی خارج کرده و رفتار و زندگی او را آسمانی و وحدانی جلوه دهند یک اندیشه غلط است چرا که در این صورت پیروان آن حضرت تبعیت و رهروی او را غیر ممکن و محال می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر به اهمیت و جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان همسر ولایت و دختر نبوت نگاهی ژرف داشته باشیم به خوبی در‌می‌یابیم که آن حضرت به رغم ساده زیستی و شأن و شوکت معرفت‌افزا در عرصه زندگی اجتماعی یک همدم و مونس حقیقی در مسیر امامت و رهروی امام علی (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل حضرت زهرا را مصداق کامل آیه لیلة القدر توصیف کرد و گفت: اگر در قرآن کریم سخنی از لیلة القدر و کوثر به میان آمده است مصداق تام و اکمل آن حضرت زهرا به عنوان تربیت دهنده امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و سرسلسله ام‌ ائمه و مادر حضرت حجت در روی زمین است.

بهزاد در ادامه سخنان خود بیان داشت:‌ در فضیلت حضرت زهرا (س) همین بس که سر سوزنی در زندگی و اندیشه‌های آن حضرت هوا و هوس ظاهری و زود‌گذر دنیا راه نیافت و آن حضرت عبد کامل و مطلق خداوند متعال بود که برای دریافت شخصیت آن حضرت تنها نیاز به معرفت واقعی و دقت در اندیشه و تفکر آن حضرت است.

وی با اشاره به علت نامگذاری فاطمه و معنا و مفهوم آن تصریح کرد: فاطمه از ریشه فطام یعنی بریدن کودک از شیر است به طوری که در مفهوم کامل آن می‌توان این حقیقت را دریافت که تمام خلق از معرفت حضرت زهرا (س) بریده شده‌اند و برای اتصال واقعی ضرورت دارد ذائقه بشری را اعتلا داد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ هر چند حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه 18 ساله خود تجارب و راه‌های طولانی زندگی را سپری نکرد اما در همین اندک زمان به معرفتی دست یافت که قلب و دل شیعه حریم امن مهر و محبت زهرا است به طوری که امروز در دنیا 60 میلیون آقازاده و اولاد دارد.

بهزاد حضرت زهرا را مایه بهجت و شادی قلب مصطفی دانست و افزود: اگر فاطمه (س) پاره قلب و دل پیامبر است به خاطر ارزش و جایگاهی است که آن حضرت در نگاه رسول‌الله یافته به طوری که در روز محشر اولی‌تر از دیگر زنان حتی حضرت مریم که به پاکدامنی و طهارت معروف است در قیامت حاضر شده و شفاعت امت و زنان مومن را می‌کند.

وی ادامه داد:‌ ضرورت ندارد آن قدر شخصیت آسمانی حضرت زهرا را دست نیافتنی نشان دهیم که مومن از درک و فهم و معرفت‌افزایی این مسیر ناامید شود و یا به حزن و اندوه ناامید‌کننده دچار شود بلکه ضرورت دارد ویژگی‌ها  و برجستگی‌های شخصیت بزرگ بانوی اسلام چه در دوران حیات مبارکش با نبی خدا و چه در زندگی با حضرت علی (ع) را به گونه‌ای ترسیم کنیم تا همگان با درک فضیلت‌ها و شخصیت آن حضرت بتوانند رفتار و معیار زندگی خود را درست و واقعی تنظیم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت را دفاع از حریم ولایت در خطابه‌ها و سخنرانی‌های مختلف برشمرد و اظهار داشت: آن حضرت به گونه‌ای پشتیبان حضرت علی (ع) در دوران عداوت و دشمنی حاکمان ظالم بود که حتی اجازه نمی‌داد کوچکترین اهانت به حریم ولایت انجام شده و یا بخواهند هجمه سنگینی به این عرصه وارد شود که از این رو از زهرا به عنوان مدافع اصلی ولایت یاد می‌شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول