به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس، مرتضی انوشه در همایش معاونان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی کشور که در شیراز برگزار شد اظهار داشت: توجه جدی به توسعه بازار صنایع کوچک از رسالتهای قانونی این سازمان است که میتواند در حفظ و ارتقای اشتغال در کشور و بهبود وضعیت صادرات بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه 93 در صد از کل صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل میدهند افزود: با توجه به اهمیت این بخش، برگزاری نمایشگاههای ملی برای معرفی دستاوردها و توانمندیهای صنایع کوچک از راهبردهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی است.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون چند نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک در سطح استانی و منطقهای توسط برخی شرکت شهرکهای صنعتی استانهای کشور برگزار شده است اضافه کرد: از برگزاری این نمایشگاهها حمایت می کنیم و امسال علاوه بر برگزاری 10 نمایشگاه دائمی در استانها، چهار نمایشگاه منطقهای نیز برگزار و از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاههای خارجی حمایت میشود.
سرپرست مدیریت توسعه بازار و بینالملل سازمان صنایع کوچک ادامه داد: در فارس نیز نمایشگاه بزرگ توانمندیهای صنایع کوچک این استان با هدف ارائه ظرفیتها و توانمندیها و دستاوردهای این صنایع خرداد ماه سال جاری برگزار میشود.
انوشه در ادامه تولید محصولات با برند مشترک را از راهکارهای مهم تقویت و حمایت از صنایع کوچک در حوزه بازار دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع برند در افزایش فروش، افزایش سهم بازار و دستیابی به بازارهای جدید، از انجام طرح مطالعات امکانسنجی و شناسایی صنایع کوچک که قابلیت و ظرفیت مطرح شدن به عنوان برندهای مشترک داخلی و خارجی را دارند، خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه امسال سه طرح اجرایی میشود.
این مسئول در ادامه از دیگر برنامههای امسال را تدوین استراتژیک صادرات برای توسعه بازار صنایع کوچک برای 10 رشته صنعتی و اجرای 60 طرح بازاریابی به منظور حل مشکلات صنایع کوچک در حوزه بازار اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با برگزاری 150 دوره آموزشی در استانهای کشور، آموزشهای نوینی در زمینه ارتقای مهارتهای بازاریابی، ارائه میشود.
انتهای پیام/غ30