اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان:

صنایع کوچک کشور نیاز به حمایت اساسی دارند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: برای رسیدن به اهداف واقعی سازمان صنایع کوچک در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیاز به حمایت و پشتیبانی قانونی، ساختاری و مالی و همچنین حذف فعالیت‌های موازی داریم.

صنایع کوچک کشور نیاز به حمایت اساسی دارند

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه صنایع کوچک 45 درصد از اشتغال بخش صنعت کشور را به خود اختصاص داده است و در عین حال تعداد بالای 95 درصد از واحد‌های تولیدی نیز مربوط به بنگاه‌های کوچک است اظهار داشت: الگوبرداری برای تقسیم صنایع به واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ و به منظور هدایت و سازماندهی آنها باید کامل و کارآمد باشد.

وی یکی از مشکلات صنایع کوچک را کم‌رنگ بودن نقش سازمان متولی در امر سیاست‌گذاری و نیز ضمانت اجرای آن در برابر سایر دستگاه‌های دولتی دانست و بیان داشت: هیچ سازمانی بدون در اختیار داشتن ابزارهای لازم مدیریتی، کارآمد نیست.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: از سال 1385 مسئولیت حمایت از صنایع کوچک به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار و اهداف این سازمان به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم شد که در بخش سخت‌افزاری به وجود آوردن زیرساخت‌هایی مانند واگذاری زمین، آب و برق  به متقاضیان بر عهده این معاونت قرار گرفت و در بخش نرم‌افزاری نیز مقوله‌هایی مانند حمایت از توسعه بازار محصولات تولیدی، افزایش بهره‌وری، تأمین مواد اولیه و تأمین خدمات مالی دنبال می‌شود.

جعفری ادامه داد: با توجه به اختیاراتی که به شرکت شهرک‌های صنعتی داده شده است، اقدامات زیادی برای رشد و توسعه صنایع کوچک انجام گرفته اما در مقایسه با وسعت این بخش هنوز کافی نیست.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از نمونه بارز اقدامات انجام شده در این حوزه را اجرای الگوهای موفق تجربه شده در دنیا، از جمله توسعه خوشه‌های صنعتی دانست و بیان داشت: شناسایی و حمایت از خوشه‌های صنعتی از وظایف اصلی این معاونت است.

وی با بیان اینکه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی با وجود حمایت‌های بهتر دولت ‌و با راهبرد‌های صحیح مدیریتی، می‌تواند فعالیت‌های خود را در تمام بخش‌های زیر‌پوشش خود از جمله موضوع اصناف تولیدی که به تازگی نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شده است دنبال کند، تاکید کرد: صنایع کوچک کشور نیاز به حمایت اساسی دارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول