اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بلخ افغانستان:

بازرگانی ایران و افغانستان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: والی ولایت بلخ افغانستان گفت: امور صادرات و واردات بین دو کشور ایران و افغانستان باید افزایش یابد.

بازرگانی ایران و افغانستان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، استاد عطا محمدنور صبح امروز در مراسم دیدار با فعالان اقتصادی خراسان‌رضوی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر میان مسئولان دو کشور یک هم‌دلی بارزی وجود دارد، افزود: این هم‌دلی‌ها سبب وقوع اتفاقات خوبی در عرصه‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان می‌شود.

استاندار ولایت بلخ افغانستان تأکید کرد: در همین راستا امروز باید برای برداشتن فاصله‌های موجود تلاش گسترده‌تری از سوی مسئولان امر صورت پذیرد.

وی افغانستان را کشوری جنگ‌زده و محروم دانست و تصریح کرد: با این حال ایران کشوری است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در مباحث صنعتی و تولیدی داشته است.

محمدنور ادامه داد: تجار افغانی باید با کسب این تجارب ارزنده، راه و روش مناسب اقتصادی را از بازرگانان ایرانی آموزش ببینند.

وی ابراز داشت: افغانستان کشوری مصرف‌کننده بوده و از این‌رو می‌تواند بهترین محل برای انجام سرمایه‌گذار‌ی‌ها توسط بازرگانان ایرانی به شمار آید.

استاندار ولایت بلخ افغانستان با اشاره به وجود آداب و رسوم مشترک منطقه‌ای و هم‌چنین فرهنگ مشترک بین این کشور با جمهوری اسلامی ایران افزود: همه این موارد در بسط و گسترش همکاری‌های این دو کشور به ویژه در مباحث اقتصادی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی و بلخ هم مشترکات زیادی با هم دارند، عنوان کرد: دیروز تمامی این سرزمین با نام خراسان بزرگ مطرح بود که مهد پرورش بسیاری از اندیشمندان بوده است.

محمدنور تأکید کرد: ولایت بلخ دارای ظرفیت‌های اقتصادی هم‌چون مواد معدنی و هم‌چنین صنعت پشم‌ریسی است که می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی و خراسانی قرار گیرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول